مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان گفت: استان خوزستان از لحاظ سطح زیر کشت گل رز مقام نخست را در کشور دارا است.

حلیم کوتی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان گفت: استان خوزستان یکی از چهار منطقه عمده تولید گل و گیاه در کشور است و  پس از استان های تهران و مرکزی در جایگاه سوم قرار دارد. این استان از لحاظ سطح زیرکشت نیز جایگاه اول را به خود اختصاص داده است.

وی سطح زیرکشت استان در سال 91  را بیش از 408هکتار ذکر کرد که  244 هکتار به صورت کشت در گلخانه ها و 146هکتار نیز به صورت کشت در فضای آزاد بوده است.

کوتی همچنین تعداد تولیدکنندگان گل رز در استان را  210 نفر برشمرد که بیش از 87 میلیون شاخه گل تولید کرده اند.

وی افزود: به دلیل وضعیت مساعد آب و هوایی، بارندگی های بیش از حد نرمال و استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی پیش بینی می گردد در سال 92 سطح زیرکشت این محصول با  10 درصد افزایش تا 450 هکتار و میزان تولید نیز تا 95 میلیون شاخه افزایش یابد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، خاطرنشان کرد: برداشت گل رز در استان از نیمه دوم بهمن آغاز و تا اواخر اسفندماه ادامه دارد و در شهرستان های دزفول، حمیدیه، اندیمشک، شوش و بهبهان؛ گل رز کشت خواهد شد.

کوتی با بیان اینکه میانگین تولید گل رز در استان خوزستان در کشت گلخانه ای 25 شاخه در متر مربع و در کشت فضای آزاد 16 شاخه در متر مربع می باشد، افزود: امیدواریم باتوجه به برنامه های اصلاح باغات، بهبود مدیریت باغ، استفاده از ارقام با عملکرد بالا ؛ میانگین عملکرد در سال جاری افزایش یابد.

برچسب ها: کشت ، گل ، خوزستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.