اسلام آباد به تعهدات خود برای تکمیل پروژه خط لوله انتقال گاز ایران وپاکستان همچنان پایبند است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی وی؛ وزیر نفت و منابع طبیعی پاکستان روز گذشته در شهر اسلام آبادتاکید کرد،  باوجود فشارهای آمریکاف پاکستان با جدیت کاملبرای تکمیل پروژه خط لوله انتقال گاز ایرانتلاش می کند.

وی افزود: اسلام آباد در برابر تهدیدات واشنگتن تسلیم نخواهد شد و این پروژه را متوقف نمی کند.

همچنین وی افزود، با توجه به مشکلات مالی مربوط به اجرای پروژه خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان، دولت پاکستان خواستار تمدید مهلت پروژه برای تکمیل آن شده است.

خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان که با هدف تامین نیاز‌های انرژی این کشور  اجرا می‌شود و نیاز 180 میلیون نفری را در پاکستان تامین می‌کند. آمریکا بارها اسلام آباد را تهدید کرده است که در صورت ادامه این پروژه دولت پاکستان را با تحریم‌های اقتصادی مواجه خواهد کرد.

بر اساس قرارداد امضا شده بین ایران و پاکستان، نخستین محموله گاز صادراتی ایران به پاکستان باید در 31 دسامبر سال 2014 به این کشور ارسال شود.

ایران تاکنون 900 کیلومتر از این خطوط انتقال را ساخته  است و در انتظار ساخت 700 کیلومتر دیگر از طرف دولت پاکستان است.

 قرارداد ساخت خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان در سال 1995 میلادی بسته شد.پس از آن ایران قرارداری بست که بر اساس آن این خطوط از پاکستان تا هند گسترش یابند. هند نیز در سال 1999 تمایل خود را برای پیوستن به این خط لوله اعلام کرده بود ولی با فشارهای آمریکا در سال 2009 میلادی از این پروژه  کناره گیری کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار