استاندار اردبیل گفت : با توجه به استعدادها و قابلیت های استثنایی منطقه ، بخش کشاورزی ، گردشگری و تجارت خارجی در اولویت سرمایه گذاری ها قرار دارد و دولت در این راستا از سرمایه گذارها حمایت می کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ مجید خدابخش افزود: وجود ظرفیت ها و استعدادهای ویژه از جمله کوه سبلان، جلگه ها و اراضی حاصلخیز کشاورزی و آب های گرم معدنی موهبتی برای استان است که در صورت استفاده بهتر از این فرصت ها زمینه رشد و توسعه استان اردبیل فراهم می شود.

وی با بیان این که بیش از یک میلیون هکتار مرتع و 750 هزار هکتار زمین زراعی در استان وجود دارد، بهره برداری این میزان ظرفیت را در اشتغال و افزایش تولید و درآمد در استان با اهمیت ذکر کرد.

به گفته استاندار اردبیل ، وجود پتانسیل مناسب کشاورزی و تولیدات غذایی در استان اردبیل در کنار بازار مصرف خارجی مطلوب شرایط خاصی را برای استان ایجاد کرده و در صورت استفاده از آن می توان گام های بلندی برای توسعه برداشت.

خدابخش اظهار کرد : بازار کشورهای آسیای مرکزی ، قفقاز و روسیه با فاصله نزدیک به استان اردبیل ظرفیت مناسبی برای صادرات محصولات کشاورزی و غذایی برای استان فراهم کرده و برای افزایش میزان صادرات مذاکراتی کرده و مشغول بسترسازی در شهرستان های شمالی استان هستیم.

وی به تعداد بالای تحصیل کرده های رشته های کشاورزی در استان اشاره کرد و گفت: با وجود این پتانسیل هنوز بسیاری از اراضی کشاورزی استان به صورت سنتی کشت می شود و بخش کشاورزی نتوانسته از آموخته های علمی این دانش آموختگان در تبدیل شیوه های سنتی کشت و داشت به شیوه صنعتی اقدام اساسی صورت دهد و تلاش در این زمینه در حال افزایش است.

استاندار اردبیل به تردد روزانه بیش از سه هزار تبعه جمهوری آذربایجان به استان اردبیل از مرز بیله سوار اشاره کرد و افزود: بیش تر این افراد با هدف استفاده از ظرفیت های درمانی به استان سفر می کنند.

خدابخش گفت: هنوز به صورت مناسب از ظرفیت توریسم درمانی در استان استفاده نشده و ما به دنبال راه اندازی مرکز فوق تخصصی درمانی در استان برای پذیرش بیماران کشورهای همسایه هستیم.

او به راه اندازی بازارچه های مرزی در شهرهای مرزی اشاره کرد و گفت: بازارچه هایی در منطقه وجود داشت که راکد بوده و اکنون باید فعال و گسترش یابد.

استاندار اردبیل با بیان این که گمرک مرزی بیله سوار تنها گمرک استان اردبیل است اظهار کرد: با توجه به علاقمندی طرف آذری برای فعال کردن گذرگاه مرزی اصلاندوز و نیز مطالبه مردم این شهر، برای راه اندازی گمرک در بخش اصلاندوز تلاش می شود.

مجید خدابخش افزود: برای احداث بیمارستان ، توسعه کشت وصنعت ، تکمیل پتروشیمی اردبیل و آبرسانی ها و تکمیل سدها اعتباراتی نیاز است که می توانیم با جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی این پروژه ها را تکمیل کنیم.

وی گفت: برای تکمیل بخش بخار نیروگاه اردبیل چند صد میلیارد تومان نیاز است که با اعتبارات دولتی در وضعیت حاضر نمی توان آن را تامین کرد/ش ک.


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.