وزیر خارجه لوکزامبورگ تاکید کرد :‌ ایران باید در مذاکرات ژنو دو شرکت می‌کرد زیرا بدون حضور این کشور توافقی در ژنو دو حاصل نخواهد شد.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الشرق الاوسط ، وزیر خارجه لوکزامبورگ گفت بهتر بود ایران در مذاکرات ژنو دو شرکت می‌کرد زیرا بدون حضور این کشور توافقی در ژنو دو حاصل نخواهد شد. 

روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن در گزارشی به قلم عبدالله مصطفی از بروکسل نوشت: وزیران خارجه کشورهای اتحادیه اروپا، در بروکسل، آغاز دور جدید مذاکرات ژنو دو را مثبت و مهم توصیف  کردند. وزیران خارجه اتحادیه اروپا، همچنین از اوضاع انسانی بد در سوریه که نتیجه ادامه درگیری هاست، ابراز نگرانی کردند. 

نشست‌های وزیران خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل همزمان با دور دوم مذاکرات ژنو دو بین هیئت دولت سوریه و مخالفان برگزار شد. در نشست‌های بروکسل،کشورهای اروپایی توافق و تاکید کردند که مذاکرات ژنو دو باید به راه حلی سیاسی دست یابد و باور اتحادیه اروپا این است که تنها راه حل بحران سوریه، انتقال واقعی قدرت، در راستای اجرای کامل بیانیه ژنو یک و حفظ حاکمیت، استقلال، وحدت و سلامت منطقه ای سوریه است. 

جان آسلبرن، وزیر امور خارجه لوکزامبورگ نیز درباره نشست های ژنو به خبرنگار الشرق الاوسط گفت: به عقیده من بهتر بود ایران در مذاکرات شرکت می کرد، زیرا بدون این کشور توافقی صورت نخواهد گرفت.

بر اساس این گزارش وی ابراز امیدواری کرد تا ایران در میان مدت به روند مذاکرات صلح سوریه ملحق شود. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار