سناتور "کریس مورفی" به همراه توده های لیبرال آمریکایی تقاضانامه‌ای را در پایگاه اینترنتی MoveOn.org برای ارتقا دیپلماسی با ایران ارسال کردند و از سنا خواستند از اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران در شرایطی که گفتگوها درباره برنامه هسته ای این کشور ادامه دارد خودداری کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، "تینک پراگرس" در مقاله ای به قلم "بن آرمبراستر" نوشت: گزارش های پایگاه اینترنتی MoveOn.org، دیلی کاس، هافینگتون پست و نشنال ژورنال و دیگر خروجی رسانه های لیبرال علیه دموکرات های حامی اعمال تحریم علیه ایران بسیج شده اند و با جنگ افروزی، آنها را به تضعیف اوباما متهم کرده اند. 
سی هزار نفر تاکنون این تقاضانامه را امضا کرده اند و ایلیا شیمن از این پایگاه اینترنتی می گوید اعضای این گروه بر مسئله ایران متمرکز هستند.

"مورفی" در این تقاضانامه که در کنگره خوانده شد اعلام کرد: توافقنامه موقت با ایران فرصتی را برای حل این بن‌بست هسته‌ای بدون توسل به اقدام نظامی در اختیار آمریکا و متحدان ما قرار داده است. سنا نیز باید قبل از رای گیری درباره تحریم های بیشتر یا تلاش هایی برای تضعیف دیپلماسی، فرصتی را به این مذاکرات بدهد.

هافینگتون پست به تازگی گزارش داده است پویایی قوی علیه طرح تحریم‌های جدید ایران -- که کاخ سفید، کارشناسان و نمایندگان متعدد می گویند گفتگوها را از مسیر اصلی خود خارج و این فرایند را به جنگ منتهی می کند -- را به بن بست رسانده است.

پس از آنکه سناتور راند پل و هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه سابق آمریکا مخالفت خود را با تحریم های جدید علیه ایران اعلام کردند، این پویایی بیش از پیش قدرت گرفت. علاوه بر این اکنون حرکت جدیدی در مجلس نمایندگان آمریکا علیه هرگونه اقدام تنبیهی علیه تهران در حال حاضر شکل گرفته است که بیش از هفتاد دموکرات از آن حمایت کرده اند.

مورفی از مدت ها پیش با اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران در شرایطی که آمریکا و شرکای بین المللی اش درحال مذاکره درباره توافقنامه ای نهایی با ایران بر سر برنامه هسته ای این کشور هستند مخالف بود. مورفی چند هفته بعد از توافقنامه موقت ژنو و چند هفته قبل از تلاش سنا برای اعمال تحریم های جدید به رهبری مارک کرک و رابرت منندز گفت تحریم های جدید تندروها را تقویت می‌کند.
وی اوائل دسامبر گفت: ما با اعمال در جدیدی از تحریم ها نه تنها شرایط مذاکرات را دشوار می کنیم بلکه پیامی را به مردم ایران -- که مردمی حامی آمریکا هستند -- مخابره می کنیم مبنی بر اینکه ما درباره دستیابی به توافقی که آنها به دنبال آن هستند جدی نیستیم.

"مورفی" در درخواست خود در این پایگاه اینترنتی آورده است: اگر ایران از پای میز مذاکرات خارج شود، سنا باید درباره اعمال تحریم های جدید وارد مذاکره شود. اما اکنون بیایید قبل از رای گیری درباره تحریم های بیشتر یا تلاش‌های دیگری که دیپلماسی را تضعیف می‌کند، به دولت اوباما و شرکایش برای تلاش در جهت دستیابی به راه حلی صلح آمیز برای این بحران قدیمی زمان بدهیم.

در همین حال کمیته امور عمومی آمریکا - اسرائیل (آیپک) که لابی قدرتمند حامی اسرائیل در آمریکاست در جبهه مخالف موضعی علنی و کاملا مخالف با کاخ سفید در این خصوص اتخاذ کرده است.

نشنال ژورنال نیز این هفته گزارش داد این تحرکات فزاینده مردم خسته از جنگ آمریکا را به ترغیب دموکرات ها برای حمایت از مسیر اوباما در قبال ایران واداشته است.

گزارش های پایگاه اینترنتی MoveOn.org، دیلی کاس، هافینگتون پست و نشنال ژورنال و دیگر خروجی رسانه های لیبرال علیه دموکرات های حامی اعمال تحریم علیه ایران بسیج شده اند و با جنگ افروزی، آنها را به تضعیف اوباما متهم کرده اند. 
سی هزار نفر تاکنون این تقاضانامه را امضا کرده اند و ایلیا شیمن از این پایگاه اینترنتی می گوید اعضای این گروه بر مسئله ایران متمرکز هستند.

وی در پیام الکترونیکی به پایگاه اینترنتی تینگ پراگرس اعلام کرد: حمایت از دیپلماسی با ایران یکی از سه اولویت پایگاه MoveOn.org در سال 2014 است و از زمان اعلام توافقنامه هسته ای ژنو در ماه نوامبر، اعضای این پایگاه به شدت سرگرم این مسئله هستند. در واقع صدها هزار تن از اعضای این پایگاه اینترنتی این تقاضانامه را امضا کرده و دهها هزار نفر نیز در تماس های تلفنی از کنگره خواسته اند از دیپلماسی اوباما با ایران حمایت کند.

شیمن گفت هدف اعضای این پایگاه اینترنتی حمایت از دیپلماسی موفقیت آمیز با ایران و حصول اطمینان از این امر است که تندروهایی که ما را به عراق کشاندند مجددا ما را به سوی جنگ غیر ضروری دیگری در خاورمیانه رهنمون نکنند.
 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار