مدیر کل دفتر موزه‌های تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان محیط زیست گفت: گروه‌های ژاپنی و آمریکایی اعلام کرده‌اند تا مجموعه فسیل‌های خارج شده را قبل از برگزاری دادگاه لاهه تحویل کارشناسان ایرانی دهند.

شهاب‌الدین منتظمی در گفتگو با خبرنگار محیط زیست باشگاه خبرنگاران گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی گروهی از محققین کشورهای آمریکایی و ژاپنی که روی فسیل‌های مهره‌داران شمال غرب کشور مطالعه می‌کردند در روزهای اوج گیری انقلاب نسبت به خروج کلیه فسیل‌ها از کشورمان اقدام کردند تا آنها را در موزه‌ها و دانشگاه‌های خود نگهداری کنند.
 
وی سپتامبر 2014 را تاریخ دادگاه لاهه عنوان کرد و اظهار داشت: پس از رایزنی‌ها و مکاتبات انجام شده و همچنین پیگیری معاونت حقوقی ریاست جمهوری گروه ژاپنی و آمریکایی اعلام آمادگی کرده‌اند تا قبل از برگزاری دادگاه لاهه کلیه فسیل‌های خارج شده را به کارشناسان ما تحویل دهند.
 
مدیر کل دفتر موزه‌های تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان محیط زیست با اشاره به ارزش بالای فسیل‌های خارج شده گفت: طبق مستنداتی که یک گروه محقق از کشورمان تهیه کرده‌اند در مجموعه‌های خارج شده جمجمه ببر دندان شمشیری، قطعات مختلفی از اندام‌های حرکتی و جمجمه‌های آنتیلوپها وجود دارد اما آمار دقیقی از تعدادشان و اینکه از چه گروه‌هایی بوده‌اند در دست نیست.
 
منتظمی خاطرنشان کرد: در اولین فرصت یک تیم کارشناسی به کشورهای آمریکا و ژاپن سفر خواهد کرد تا فسیل‌هایی که 35 سال پیش از کشور خارج شدند را تحویل بگیرند.  
انتهای‌پیام/

برچسب ها: فسیل ، کشور ، دادگاه لاهه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار