رئیس پارک علم و فناوری فارس با اشاره به اهمیت و ضرورت جذب سرمایه های خارجی، گفت: پارک‌های علم و فناوری یکی از مکانیز‌های جذب سرمایه خارجی در کشور هستند.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ احمد فاضل زاده گفت: یکی از مکانیز‌های توسعه علم توجه به پارک‌های علم و فناوری است.

رئیس پارک علم و فناوری فارس با بیان اینکه در زمینه تاسیس پارک علم و فناوری یک تاخیر 30 ساله نسبت به کشورهای دیگر داریم، افزود: طرح‌های کلان ملی می‌تواند ارتباط خوبی بین دانشگاه و شرکت‌های دانش بنیان ایجاد کند.

وی پارک علم و فناوری را پل ارتباطی علم و صنعت دانست و افزود: با وجود دانشگاه‌های استان و پارک علم و فناوری توانسته‌ایم در زمینه اقتصاد دانش بنیان قدم‌های مثبتی برداریم.

فاضل زاده ادامه داد: پارک علم و فناوری فارس علی رغم عمر کوتاه توانسته عضو انجمن بین المللی و انجمن آسیایی پارک‌های علم و فناوری باشد.

وی عمده فعالیت شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری فارس را در زمینه نفت، گاز و پتروشیمی دانست و بیان کرد: یکی از شاخص‌های موثر در توسعه پایدار حضور شرکت‌های دانش بنیان در محیط پارک فناوری است.

رئیس پارک علم و فناوری فارس با اشاره به افتتاح سالن اجلاس فناوری در اردیبهشت 93، گفت: با توجه به تجارب پارک علم و فناوری فارس، مهر ماه سال آینده میزبان همایش بین المللی پارک‌های علم و فناوری در سالن اجلاس فناوری هستیم.

وی با بیان اینکه رئیس افتخاری این کنفرانس وزیر علوم و رئیس کنفرانس معاون پژوهشی وزیر علوم هستند، افزود: در این اجلاس چهار روزه کارگاه آموزشی نیز برگزار می‌شود./ش ک

انتهای پیام/

برچسب ها: پارک ، فناوری ، خارجی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.