مدیرکل کتابخانه‌های فارس گفت: خیرین کتابخانه‌ساز استان فارس رتبه سوم کشور را در ساخت کتابخانه دارند و خیرین علاقمند به فرهنگ در استان فارس به ساخت کتابخانه روی آورده‌اند.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ حجت الاسلام محسن اسماعیل پور افزود: امروز دومین کتابخانه عمومی شهر صغاد آباده با حضور مسئولان شهرستان و خیرین با 10 هزار جلد کتاب افتتاح شد.

مدیر کل کتابخانه‌های فارس از افتتاح ایستگاه مطالعه در بانک ملی شهرستان آباده نیز خبرداد و بیان کرد: تا پایان سال در استان فارس 52 ایستگاه مطالعاتی به بهره‌برداری می‌رسد که در این ایستگاه‌ها نزدیک به 800 هزار عنوان کتاب برای استفاده عموم قرار داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ایستگاه‌های مطالعه در سطح استان نیازی به کتابدار ندارند، ادامه داد: مردم کتاب‌های ایستگاه مطالعه را به امانت برده و پس از استفاده آن‌ها را به ایستگاه مطالعه برمی‌گردانند و تعهدات فردی ناظر بر اجرای این برنامه است.

محسن اسماعیل‌پور با بیان اینکه تقاضای شهرستان‌ها از آب، گاز و برق به کتاب، علم و اینترنت تغییر کرده و این نشان از پیشرفت فرهنگی مردم انقلابی دارد، افزود: امروز همزمان با افتتاح ایستگاه مطالعه آباده، 17 ایستگاه مطالعه دیگر در استان به بهره‌برداری رسیدند.

اسماعیل‌پور با اشاره به روند رو به رشد استقبال مردم از کتابخانه‌ها گفت: یکی از معیارهای ارزیابی کتابخانه‌ها زیربنای کتابخانه است که میزان مطلوب آن باید به ازای هر 100 نفر 4 مترمربع ‌باشد و این معیار در استان فارس به باید به حد مطلوب برسد.

وی با بیان نقش خیرین کتابخانه‌ساز در استان افزود: در بعضی از شهرستان‌های استان فارس مثل آباده کتابخانه‌ها از وضعیت مطلوبی برخوردار هستند.

مدیر کل کتابخانه‌های استان با اشاره به اینکه یکی از شاخصه‌های مهم کتابخانه‌ها عضویت اعضاء در کتابخانه است، ادامه داد: در برخی از نقاط کشور برای عضویت در کتابخانه‌ها مشکلاتی وجود دارد که با تلاش و همت خیرین کتابخانه‌ساز در فارس این مشکل برطرف شده و تعداد اعضای کتابخانه‌ها رشد دو برابری داشته‌اند.

اسماعیل‌پور با بیان این‌که در کتابخانه شهر صغاد بخش کتاب کودک نیز افتتاح شده است، افزود: در بخش کتاب کودکان این کتابخانه کتاب‌های خاص کودکان با حضور مربیان کودک در قالب اشعار کودکانه برای کودکان اجرا می‌شود و این امر برای تقویت مهارت‌های کودکان مؤثر است.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: جایگاه ، سوم ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.