معاون مدیر کل نظارت ، سنجش و ارزیابی سازمان نهضت سواد آموزی کشور گفت : این بانک اطلاعاتی با هدف شناسایی بی سوادان یا کم سوادان بیش از 50 سال برای آموزش یا تکمیل سواد آنها در حال طراحی است و سه ماهه اول سال آینده تکمیل و راه اندازی می شود.

عابدین بازگیر در سفر به سیرجان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان افزود : حدود یک سوم افراد جامعه هدف یعنی از 50 سال به بالا کم سواد هستند و چون متولی مشخصی برای هدایت و برنامه ریزی وجود ندارد لذا سازمان نهضت سواد آموزی متولی این مهم شده تا هدایت و آموزش در یک راستا انجام شود .

وی با اشاره به اینکه برای ریشه کنی بی سوادی دو بخش تحکیم وانتقال اجرا می شود تصریح کرد : در بخش تحکیم افراد 200 ساعت آموزش و در بخش انتقال 800 ساعت آموزش ارائه می شود .

بازگیر رویکرد سواد آموزی جدید را آموزش همراه با مهارتهای زندگی اعلام کرد و افزود: با توجه به نام گذاری امسال کتاب اقتصاد مقاومتی چاپ واز محتوای آن مسابقه ای طراحی شد که 50 هزار نفر از سواد آموزان کشوردر آن شرکت داشتند از استان کرمان دو هزارو 400نفر واز سیرجان 120 نفردر این مسابقه شرکت کردند.

وی خاطرنشان کرد : بیش از 92 درصد جامعه هدف در گروه سنی 10 تا 49 سال با سواد هستند که قبل از انقلاب این آمار کمتر از 50 درصد بود و این شاخص فعالیت مستمر سازمان نهضت سواد آموزی در کشور است.

بازگیر یادآور شد : سند چشم انداز آموزش تا سال 95 آماده و در آن شاهد کاهش چشمگیر بی سوادی خواهیم بود./ش


برچسب ها: بانک ، اطلاعات ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.