دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه 9 از عملکرد آموزش با هدف بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی در کاهش تلفات جانی و مالی در حوادث غیر متقربه‌ خبر داد.

 به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران : عباس خسروی‌ دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه 9 ، با اعلام خبر فوق گفت: از کل 111 هزارو‌ 740  نفر ساعت آموزش‌های مدیریت بحران در منطقه 9 برابر 27 هزارو 865  نفر ساعت صرفا تا بهمن ماه سال 92  انجام گرفته است.
 
 وی با اظهار  تنوع آموزش‌های مدیریت بحران شامل آموزش‌های همگانی، اماکن، تخصص، پیشگیری  و همین طور گروه‌های دوام بر جامع نگری و کاربردی بودن آموزه‌های مردمی در خصوص عملیات امداد و نجات تاکید کرد.
 
 دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه 9 با اشاره به اولویت ساماندهی نیرو‌های مردمی گفت: 34 گروه دوام با 1144 نفر عضو در محلات شکل گرفته است و برابر با 68640 نفر ساعت آموزش معادل 42/61 درصد از کل  فعالیت‌های مدیریت بحران در خصوص سازماندهی و مهارت افزایی نیرو‌های مردمی دوام مشاهده می شود.
 
 از سوی دیگر به منظور  حضور همه جانبه در موقعیت های مختلف منطقه،  آموزش‌های همگانی شامل دانش آموزی  و شهروندی برابر با 19 هزار و 200 نفر ساعت در مرتبه دوم و سپس آموزش اماکن با محوریت مجتمع‌های مسکونی، مراکز صنعتی و ادارات‌ با 17 هزار نفر ساعت در مرتبه سوم حجم عملکرد‌های مدیریت بحران منطقه 9 قرار داد.
 
 در عین حال انجام کار‌های شاخص  مدیریتی جهت فرماندهی عملیات با 6 هزار نفر ساعت و برگزاری  کارگاه‌های آموزشی و همکاری با دفاتر نوسازی در غالب پیشگیری از بحران با 900 نفر ساعت به ترتیب در رتبه چهارم و پنجم از عملکرد ستاد مدیریت بحران منطقه 9 را به خود اختصاص داده است.
 
در پایان عباس خسروی با تاکید بر اجرای مانور‌های تخصصی جهت مهارت افزایی نیرو‌های دوام بر افزایش تعداد 63 درصدی انعقاد تفاهم نامه‌ها با شرکت های محدوده بزرگراه فتح و شناسایی نقاط بحران زا و تعیین اسکان اضطراری در مواقع بحرانی تصریح کرد.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: آرمان ، حجم ، درصد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار