"رئیس چلیک متولد" ۱۹۶۱ در شهر اردهان ناحیه آناتولی شرقی ترکیه است. ایران تار می نوازد و علاقمند به موسیقی ایرانی است.

به گزارش حوزه‌ی سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از مدیریت ارتباطات، او در سال ۱۹۸۲ کارش را با خبرنگاری در بخش سیاسی- اقتصادی در چند روزنامه ملی آغاز کرد. چند سال بعد، ساخت فیلم های مستند، فیلم ها و تیزر های تبلیغاتی را آغاز کرداما علاقه همیشگی خود یعنی عکاسی راهمواره ادامه داد. او تا به امروز در بیش از ۱۲ کشورجهان آثار خود را به نمایش گذاشته است. رئیس چلیک کارگردان فیلم تحسین شده«اجازه دهید نور وارد شود» در سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر، عضو هیات داوران سینمای سعادت در بخش بین الملل بود. او در زمان حضورش در کشورمان درکارگاه های آموزشی«فیلم نامه نویس به عنوان یک همکار» شرکت کرد. این موضوع بهانه ای شد تا گپ گفت گوتاهی با او این کارگردان ترک داشته باشیم.

رئیس چلیک در رابطه با نقش این گونه کارگاه ها را برای انتقال تجربه برای فعالان و علاقه مندان گفت«برگزاری این کارگاه ها برای سینماگران و اصناف آن مفید و ضروری است.»

چلیکدر رابطه با اولین فیلمش که« اجازه دهید نور وارد شود» نام داشت بیان کرد: این فیلم را در سال ۱۹۹۶ ساختم. این فیلم که در ارتباط با مسائل کردها در جنوب شرقی ترکیه بود جوایز ارزنده ایی از جشنواره های مختلف به ارمغان آورد.

چلیک فیلم های «فردا خداحافظ» را در سال (۱۹۹۸) و «شب سکوت» را در سال (۲۰۱۲) ساخته است.
چلیک در رابطه با فیلم های این دوره از جشنواره، گفت: فیلم ها از سطح خوبی برخوردار بودند و رقابت سختی بود.

او همچنین بیان کرد که جشنواره را در مجموع خوب و پر محتوا دیده و تمایل دارد تا از این پس بیشتر با سینمای ایران همکاری کند.

چلیک در پایان خاطر نشان کرد: تار ایرانی می نوازد و از موسیقی ایرانی و فرهنگ هنر لذت می برد و به نظرش ایران مهد فرهنگ خاور میانه است. او در کارگاه آموزشی«فیلم نامه نویس به عنوان یک همکار» به همراه «مومن اسمیهی»،«محمد علی سجادی»، «مهران کاشانی» و «شادمهر راستین» در ارتباط با الزام رعایت حقوق فیلم نامه نویس در ساخت یک فیلم تجربیات خود را بیان کرد.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار