وزارت کار آمریکا اعلام کرد 113 هزار شغل جدید در ماه ژانویه ایجاد شده است و این دومین ماه پیاپی است که این رقم بسیار کمتر از آن چیزی است که پیش بینی شده بود و نگرانی‌های زیادی به بار آورده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه گاردین نوشت وزارت کار آمریکا اعلام کرد 113 هزار شغل جدید در ماه ژانویه ایجاد شده است و این دومین ماه پیاپی است که این رقم بسیار کمتر از آن چیزی است که پیش بینی شده بود.

به نوشته شماره امروز این روزنامه انگلیسی در اینترنت، وزارت کار آمریکا با انتشار این آمار به نگرانی‌ها دامن زده است زیرا این رقم نشان می‌دهد که روند بهبود بازار کار احتمالا متوقف شده است.

این درحالی است که اقتصاد دانان انتظار داشتند حدود 180 هزار شغل جدید در ماه ژانویه ایجاد شود. این دومین ماهی است که وزارت کار اخبار ناامید کننده ای از اشتغالزایی منتشر می کند. 

ماه گذشته نیز وزارت کار با اعلام این خبر که در ماه دسامبر 74 هزار شغل جدید ایجاد شده است، اقتصاددان‌ها را متعجب کرد زیرا آنها رقمی حدود 200 هزار شغل را انتظار داشتند.

این در حالی است که سال گذشته حدود 194 هزار شغل در ماه ایجاد می شد.

بازارهای بورس نیز از این مسئله  که تحلیلگران بدی آب و هوا را یکی از علل آن می دانند استفاده کردند و ارزش سهام خود را بالا بردند.

مارک زندی، اقتصاددان برجسته گفت: «هوای سرد و طوفانی همچنان بر مسئله اشتغالزایی تاثیر دارد.» 

روند آهسته اشتغالزایی با گزارش‌های منتشر شده از بهبود مداوم بخش های دیگر اقتصادی آمریکا در تضاد است و این نگرانی را در میان مردم این کشور ایجاد کرده است که کاهش رشد اشتغالزایی ممکن است نشان دهنده توقف روند بهبود اوضاع اقتصادی و بازار کار در این کشور باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار