سفیر روسیه در لبنان گفت ما شاهد رفتار تحریک آمیز محافل غربی در اوکراین هستیم و آمریکا در سفارت خود در کییف شورشیان اوکراینی را آموزش می‌دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه تلویزیونی المیادین، در برنامه حوار الساعه  این هفته شبکه المیادین که با لکساندر زاسبکین، سفیر روسیه در لبنان برگزار شد این سوال از او پرسیده شد که آیا اطلاعات سرگئی گلازیف، مشاور نخست وزیر روسیه، مبنی بر اینکه آمریکا در داخل حیاط سفارت خود در کییف شورشیان اوکراینی را آموزش می‌دهد و مسلح می‌کند و به صورت هفتگی بیست میلیون دلار برای مسلح کردن آنها هزینه می‌کند، درست یا خیر؟ زاسبکین در پاسخ به این سوال گفت این اطلاعات در رسانه‌ها وارد شده است به همین سبب ضرورتی ندارد که درباره آنها اظهار نظر شود. ما شاهد رفتارهای تحریک آمیز محافل غربی هستیم. 

این اطلاعات نشان می‌دهد که اوضاع بسیار خطرناک است و احتمال افزایش افراد تندرو وجود دارد. ما در تلویزیون دیدیم که تظاهرات کنندگان از خشونت بر ضد پلیس استفاده می‌کنند. کاملا مشخص شد که معترضان در کییف تحت حمایت طرف‌های خارجی هستند. برخی گروه‌ها و سازمان‌های افراطی معروف در اوکراین هستند که می‌خواهند از اوضاع کنونی بهره برداری و خواسته خود را اعمال کنند. تعداد این گروه‌ها کم است اما فعال هستند و در این شرایط ایفای نقش می‌کنند. از سوی دیگر ما شاهد  رشد جنبش دیگر یعنی جبنش مردمی و نهادهای مردمی هستیم که متزلزل کردن اوضاع را خواستار نیستند. 

سفیر روسیه در لبنان افزود: ما نمی‌خواهیم اوضاع اوکراین متشنج تر شود. ما از ثبات وضع حمایت می‌کنیم. ما در روابط بین مقامات و مخالفان دخالت نمی‌کنیم. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار