با توجه به اینکه "جو بایدن" معاون رئیس‌جمهوری آمریکا ، در سال‌های گذشته در انتخابات ریاست جمهوری نامزد شده بود ممکن است که در انتخابات آتی این کشور نیز شرکت کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، به نوشته روزنامه واشنگتن پست، با توجه به اینکه "جو بایدن" معاون رئیس‌جمهوری آمریکا ،در سال‌های 1988 و 2008 در انتخابات ریاست جمهوری نامزد شده بود و همچنین علاقه‌ای که به بازی‌های سیاسی دارد، ممکن است که در انتخابات پیش‌رو نیز شرکت کند.

جو بایدن در 6 سال اخیر دومین سیاستمدار قدرتمند آمریکا بوده و قبل از آن نیز حدود 3 دهه در سنا حضور داشته است.

وی در مصاحبه با شبکه خبری سی‌ان‌ان در این خصوص گفت: من در حال ارزیابی خودم هستم که ‌آیا بهترین فرد برای انجام 2 هدفی هستم که در تمام طول عمرم دنبال کرده‌ام: ارائه فرصت مبارزه به مردم عادی تا به هدفشان برسند و یک سیاست خارجی دقیق که بر اساس منافع آمریکا استوار است. اگر این چنین است، شرکت خواهم کرد.

اما یک مانع بر سر راه جاه‌طلبی‌های بایدن قرار دارد و وی همان هیلاری کلینتون،وزیر امور خارجه سابق آمریکا، است.کلینتون نیز از سال‌ها پیش، گزینه احتمالی دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری به حساب می‌آید. طبق نظرسنجی مشترک شبکه خبری ای‌بی‌سی نیوز و روزنامه واشنگتن پست که در اواخر ماه ژانویه انجام شد، بایدن با 12 درصد آراء در مقابل 73 درصد کلینتون، شانسی برای کاندیداتوری دموکرات‌ها ندارد.

بی شک بایدن نیز به این امر آگاه است و به نظر می‌رسد که اظهارات او در این خصوص نیز به این دلیل است که می‌خواهد در صورت عدم تمایل کلینتون برای شرکت در انتخابات، در جلوی صف دموکرات‌ها قرار بگیرد.

در واقع این اقدامی هوشمندانه است زیرا بایدن می‌خواهد به جای اینکه به عنوان رقیبی برای کلینتون مطرح شود، اطمینان حاصل کند که هیچ احتمالی در این رابطه وجود ندارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار