مراحل طراحی بال هواپیمای مسافربری در پارک علم و فناوری فارس انجام شده است و تا بهار سال 93 به پایان می‌رسد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ مدیر عامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در نشست تخصصی نقش پارک های علم و فناوری در اجرای طرح های کلان ملی در شیراز گفت: طراحی بال هواپیمای مسافربری در پارک علم و فناوری فارس ، گامی بسیار ارزنده در این مسیر است و طراحان آن برای انجام این کار از تجربه 20 ساله دنیا و براساس استانداردهای جهانی بهره گرفته اند.


پارک علم و فناوری فارس را پارسال شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان مجری طرح کلان ملی توسعه فناوری های طراحی و ساخت بال هواپیمای مسافربری تعیین کرد.


منوچهر منطقی افزود: پارک های علم و فناوری می توانند در هدفمند سازی زمینه های توسعه پایدار و جهت دهی برای دستیابی به فناوری‌های نو تاثیرگذار باشند.


وی با بیان اینکه کشورهای پیشرفته برای ارتقا سطح علمی خود ابتدا در حوزه صنعت خودرو، الکترونیک و هوا و فضا به توانمند سازی خود پرداخته اند افزود: کشور ما درحوزه خودروسازی تا حدودی موفق عمل کرد، اما درالکترونیک دچار غفلت تاریخی شده است.


منطقی افزود : عمده فعالیت های دنیای فردا وابسته به الکترونیک است از این رو دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی باید دراین حوزه با شتاب هرچه بیشتر نقش آفرینی کنند.


این مقام مسوول ادامه داد: در این طرح طی 2 سال گذشته با ایجاد شبکه ای از متخصصان در قالب دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان ، مراحل طراحی مفهومی بال انجام شده است و تا بهار سال 93 به پایان می رسد .


منطقی ادامه داد: مجموعه وزارت دفاع تمرکز خود را بر رشد و حمایت از پارک های علم و فناوری گذاشته تا از این طریق استعدادها و توان ملی کشورارتقا یابد.


انتهای پیام/ز

برچسب ها: اتمام ، طرح ، هواپیما ، بال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.