"فاطمه طیبی"، تهیه کننده برنامه‌های تلویزیونی گفت: برنامه سازان قبل از توجه به حوزه اقتصاد و خانواده باید به جوانان آگاهی بدهند.

"فاطمه طیبی" تهیه کننده برنامه‌های تلویزیونی در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون باشگاه خبرنگاران گفت: تولید و پخش برنامه‌هایی با محوریت جوان نسبت به سال‌های گذشته در تلویزیون کم‌تر شده است و در برنامه‌هایی با موضوع جوان بحث کیفیت و پیگیری در این حوزه وجود داشته باشد.
 
وی ادامه داد: شبکه 3 با موضوعیت جوان و ورزش تاسیس شد ضرورت تاسیس شبکه‌ای مختص جوانان و نوجوانان در رسانه ملی احساس می‌شد و اکثر شبکه‌های تلویزیون به میان سالان توجه دارند.
 
طیبی عنوان کرد: جوانان بخش مهمی از جامعه را تشکیل می‌دهند برنامه‌های ویژه جوانان به گونه‌ای تولید و پخش می‌شوند که مخاطب ندارند مهمترین عنصر در برنامه سازی منابع انسانی است.
 
این تهیه کننده بیان کرد: برنامه سازان باید به تخصص در حوزه کاری خود توجه داشته باشنددر حوزه برنامه سازی جوانان باید از نظر کارشناسان علوم ارتباطات و علوم انسانی و روانشناسی استفاده کرد.
 
وی افزود: برنامه سازان به حوزه اقتصاد و خانواده توجه زیادی داشته‌اند اما ابتدا برنامه سازان باید قبل از خانواده به جوان آگاهی بدهند.
 
طیبی تصریح کرد: برنامه‌های تلویزیونی باید به جوانان مهارت‌های اجتماعی و شغلی را تعلیم دهد و تولید برنامه‌های مختص جوانان باید بلندمدت‌تر و دارای جنبه آموزشی باشد و برای زندگی اجتماعی آنان را آماده کند.
 
وی در ادامه اظهار داشت: نیازهای جوانان امروز با نیازهای جوانان گذشته فرق دارد برنامه‌ها باید به روز شوند برای جوانان باید با پژوهش و مخاطب شناسی و نیازسنجی برنامه سازی کنیم که جوانان به برنامه‌هایی پرتحرک و آموزشی گرایش دارند.   
 
طیبی تصریح کرد: بیشتر برنامه‌هایی که در گذشته برای نوجوانان و کودکان مثل حنا دختری در مزرعه، بچه‌های آلپ،نیم رخ، خونه مادربزرگه پخش می‌شد به علت آموزش رفتار با خانواده و احترام به همکلاسی در خاطره بزرگسالان امروز و کودکان و نوجوانان دیروز ماندگار شده‌اند.
 
این تهیه کننده افزود: برنامه‌ای در حوزه جوانان موفق عمل خواهد کرد که از جنس علایق جوانان و به روز باشد و فقط به مجری و کارشناس اکتفا نکند و مهمترین حرف را در کوتاه‌ترین زمان منتقل کند و در آن به پژوهش هم توجه شود.
 
وی خاطر نشان کرد: تهیه کننده تلویزیون در حوزه برنامه سازی برای جوانان باید متخصص و باتجربه باشد و ایده خود را پرورش دهد؛ برنامه‌ای که فکر، ایده و زمان کافی داشته باشد مورد توجه مخاطب جوان واقع خواهد شد.


انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار