معاون وزیر امور بین الملل و بازرگانی وزارت نفت گفت: مدل های جدید قراردادهای نفت و گاز بعد از ٥ ماه بازبینی، اسفند ماه رونمایی می شود و شرایط فعالیت شرکت های بین المللی نفتی در ایران آسان تر خواهد شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، به نقل از شانا علی ماجدی، با بیان اینکه بازبینی قراردادهای نفت و گاز در مرحله آخر قرار دارند، اظهار کرد: قراردادهای جدید نفت و گاز، اسفند ماه در سمیناری در تهران ارائه خواهد شد و بعد از آن در  معرض قضاوت کارشناسان و مسئولان قرار می گیرد.
 
او افزود: بعد از این سمینار اگر نیاز به بازبینی این نوع قرادادها بود دوباره بازنگری می شوند و سپس این قراردادها به همراه میادین جدید نفت و گاز که قرار است توسعه پیدا کند در یک سمینار بین المللی در لندن معرفی می شوند.
 
معاون وزیر نفت در امور بین الملل و بازرگانی با اشاره به اینکه پس از توافق ژنو فضای مناسبی برای حضور شرکت های بین المللی در ایران فراهم شده، افزود: بعد از هشت سال خروج شرکت های بزرگ نفتی از ایران هم اکنون این شرکت ها برای بازگشت مجدد به ایران منتظر فضای جدید هستند.
 
او ادامه داد: این فضا در حال حاضر محیا است و ایران از حضور همه شرکت های بزرگ بین المللی در میادین نفت و گاز کشور استقبال می کند.
 
ماجدی درباره حضور دو شرکت بزرگ شل و توتال به ایران هم گفت: من به حضور این  شرکت ها در ایران بسیار خوشبینم.
 
گفتنی است شرکت های شل و توتال به دلیل حضور گسترده خود در ایران در گذشته، آشنایی کاملی نسبت به میادین نفت و گاز ایران دارند.

انتهای پیام/
برچسب ها: نفت ، قرارداد ، رونمایی ، گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار