یادداشت/

تدبیر دکتر روحانی برای منتقدان توافق‌نامه ژنو

عضو شورای مرکزی بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی نوشت: آیا انصاف است که به جای شدت عمل به خرج دادن در برخورد با مستکبران غربی، از خیانات و جنایات ایشان چشم‌پوشی کرده، اما منتقدان خیرخواه و دلسوز هم‌وطن را با الفاظ ناشایستی چون معدودی "کم سواد" و "مواجب بگیر"، مخاطب قرار دهیم؟!

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، "محمد واحدی" عضو شورای مرکزی بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی در یادداشتی به اظهارات اخیر رئیس جمهور در اجلاس روسای دانشگاه‌ها انتقاد کرده است.

متن این نامه به شرح ذیل است:
 
آقای روحانی ریاست محترم جمهور، امروز بار دیگر منتقدان دولت تدبیرتان، به ویژه منتقدان توافق ژنو را مورد لطف قرار داده و با "بی‌سواد" دانستن آن‌ها گفته‌اید: "چرا فقط یک عده معدود کم‌سواد که از جایی خاص تغذیه می‌شوند باید از توافق ژنو حرف بزنند؟"
 
اما چه باک از این برچسب‌ها، که سال‌ها قبل شهید همت گفت: زمان بازرگان به ما بر چسب چريک زدند، زمان بني‌صدر هم برچسب منافق! الان هم بر چسپ خشک مقدسي و تحجر. هر قدمي که در راه خدا و بندگان مستضعف او برداشتيم، برچسب باران‌مان کردند. حالا روزي ده برچسب دشت مي‌کنيم، اما بسيجيان: دلسرد نباشيد. حاشا که بچه بسيجي ميدان را خالي کند
ولی موضوع اصلی این یادداشت توهین حضرت‌عالی به مردم نیست.

خاطرم هست در وعده‌های انتخاباتی خود از مضرات گداپروری و سیاست‌های  تحقیرآمیز دولت قبلی نسبت به مردم و پرداخت یارانه نقدی انتقاد داشتید و اعلام نمودید گداپروری در شان مردم ایران نیست، حال سوال اینجاست که آیا ارائه سبد کالا حفظ کرامت مردم است؟

خاطرتان هست که گفتید: "صدقه گرفتن افتخار نیست بلکه صدقه دادن افتخار است؛ باید کار را به جایی برسانیم که به جای اینکه مردم دست‌شان را به سوی دولت دراز کنند، دولت دستش را به سوی مردم دراز کند." ؟ حال انصاف بدهید، این است آن عزت‌مندی که شایسته این ملت بزرگ بود؟!
 
جناب آقای رئیس جمهور بماند که چه تعداد پیرزن و پیرمرد زیر دست و پا آسیب دیده‌اند و غرور چه تعداد پدر خانواده در حالی که دستانش را به سوی بالادستیان دراز کرده است شکسته است.

آری، جناب روحانی مچکریم از این همه عزت و غروری که به ما ارزانی داشتید!

در خبرها خواندیم وندی شرمن در اظهار نظری اعلام کرده که "ایران اخیرا به طور قابل مشاهده‌ای غذا به مردم فقیر در جامعه داد که نشان‌دهنده تاثیر مستقیم تحریم‌ها بر مردم این کشور است."
 
خانم شرمن بهره برداری فوق‌العاده‌ای از طرح سبد کالا کرده و استدلال می‌کند که مردم ایران غذا برای خوردن نیز ندارند و با قسط اولی که از 4.2 میلیارد دلار پرداخت شد، دولت تهران امکان این را یافته که اندکی مرغ و برنج به مردمش بدهد.

اکنون باید پرسید این اتفاقات قابل پیش‌بینی نبود یا گوش شنوایی در کار نیست؟ آیا انصاف است که به جای شدت عمل به خرج دادن در برخورد با مستکبران غربی، از خیانات و جنایات ایشان چشم‌پوشی کرده و از باب مصالحه با آن‌ها وارد شویم اما منتقدان خیرخواه و دلسوز هم‌وطن را با الفاظ ناشایستی چون معدودی "کم سواد" و "مواجب بگیر"، مخاطب قرار دهیم؟!
 
در پایان بار دیگر این نکته را متذکر می‌شوم که گرچه این ناملایمات و تندی‌ها در داخل سبب رنجش خاطر شده است،  اما نه تنها سبب نمی‌شود در پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای(مدضله العالی) ذره‌ای کوتاه بیابیم بلکه در این راه  گام‌های ما استوارتر و اعتقادمان راسخ‌تر از قبل خواهد شد و به قول شهید والامقام همت، حاشا که بچه بسيجي ميدان را خالي کند... حاشا...

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار