سرکنسولگر پاکستان در مشهد گفت و گو را راهکار اساسی در حل مسئله کشمیر دانست و گفت: امید است که جامعه جهانی به وظیفه خود در این خصوص عمل کند و به ظلم و ستم ها علیه کشمیر پایان دهد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، قاضی حبیب الرحمان، سرکنسولگر پاکستان در مشهد، طی نشستی با اصحاب رسانه که به مناسبت 5 فوریه، روز همبستگی با مردم کشمیر در محل کنسولگری پاکستان در مشهد برگزار شد، با گرامیداشت این روز گفت: در واقع 5 فوریه، روز تجدید عهدی است از سوی دولت پاکستان با مردم کشمیر، که برای به دست آوردن حق مالکیت و حق خودمختاری خود مبارزه می کنند.

وی با بیان اینکه سازمان ملل با صدور قطعنامههایی حق حاکمیت کشمیر را به رسمیت شناخته است، افزود: علارغم صدور قطعنامههای متعدد سازمان ملل مبنی بر حق خود مختاری کشمیر، این امر اجرایی نشده و مردم این ایالت همچنان تحت سلطه و ظلم نیروهای هندی قرار دارند.

حبیب الرحمان ادامه داد: کشور پاکستان در حدود 65 سال است که از مبارزات مردم کشمیر حمایت میکند و البته بر این حمایت سیاسی، دیپلماسی و اخلاقی خود از آرمان حق طلبانه مردم این ایالت ادامه خواهد داد.

سرکنسولگر پاکستان در مشهد با اظهار امیدواری در خصوص نتیجه بخش بودن مبارزات مردم کشمیر گفت: منازعه کشمیر از سال 1947 و از زمان استقلال پاکستان از هند آغاز شده است و مردم این ایالت به دلیل وجود اکثریت مسلمانان در این منطقه و شباهت های فرهنگی بسیار با مردم پاکستان، تمایل بسیاری برای پیوستن به پاکستان داشتند که با مخالفت دولت هند، این مسئله سبب اختلاف و منازعه شد.

وی با بیان اینکه این جنگ طی 65 سال گذشته قربانیان بسیاری به جا گذاشته است، خاطرنشان کرد: با وجود قطعنامههای رسمی سازمان ملل مبنی بر به رسمیت شناختن حق خودمختاری مردم کشمیر، کشور هند همیشه از ابزار زور بر علیه مردم این منطقه استفاده کرده و حق آنان را ندیده گرفته است.

حبیب الرحمان تاکید کرد: پاکستان آمادگی دارد تا مساله اختلاف کشمیر، با گفت و گو حل شود و امید است که جامعه جهانی به وظیفه خود در این خصوص عمل کند و به ظلم و ستم ها علیه کشمیر پایان دهد.

سرکنسولگر پاکستان در مشهد با بیان اینکه دولت جمهوری اسلامی ایران همیشه حمایت خود را از مردم کشمیر اعلام داشته است، گفت: وظیفه همه انسان هاست تا از مردم کشمیر دفاع کنند./


برچسب ها: متعدد ، سازمان ، ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.