مشاور اسد:

ایران خواهان پایان جنگ‌ها در منطقه است/ عربستان در آینده سوریه جایی ندارد

مشاور سیاسی و رسانه‌ای رئیس جمهور سوریه تاکید کرد سرّ موفقیت هیئت اعزامی دولت این کشور به کنفرانس ژنو دو در پایداری ملت و فداکاریهای نیروهای مسلح ، استواری ، صلابت و خردورزی رهبران سوری است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلویزیونی سوریه، بثنیه شعبان در برنامه گفتگوی امروز شبکه سوریه افزود در ابتدای جلسه ژنو دو هیئت موسوم به ائتلاف مخالفان در سالن حضور نداشت. جای هیئت روسی کنار هیئت اعزامی دولت سوریه بود و جای هیئت آمریکایی نیز کنار هیئت روسی بود. روبروی هیئت اعزامی دولت سوریه نیز روی تابلو نوشته بود «مخالفان سوری».

بثنیه شعبان گفت کسی از این هیئت در ابتدای جلسه حضور نداشت و رابرت فورد (سفیر آمریکا در سوریه) وارد شد و سپس مخالفان پشت سر رابرت فورد یکی یکی وارد شدند و در صندلی های خود نشستند.

مشاور بشار اسد گفت: من شخصا احساسم این بود چگونه ممکن است آدم پشت سر یک خارجی برود و علیه کشورش عمل کند باور این قضیه از نظر ذهنی برای من دشوار است. پشت سر یک خارجی بروی و او هرچه به تو دیکته کند بگویی و مطالب دیکته شده نیز علیه کشورت باشد و تو بپذیری. حرفهایی که دیکته می کنند به ضرر ملت سوریه و به نفع منافع آمریکاست.

بثنیه شعبان گفت : یکی از اسرار قدرت ما نیز ایمان و باور به این مطلب است که ما بر حقّیم و هر قدر هم که امکانات داشته باشند و هرکاری بکنند نمی توانند باطل را حق کنند و حق را باطل. ما در ژنو شاهد بودیم که آمریکا هنگام برگزاری ژنو دو ازسرگیری حمایتهای نظامی را اعلام کرد. آمریکایی ها می گویند کمکهایشان کشنده نیست اما هرچه می فرستند کشنده است. آنها این سلاحها را به گفته خودشان به افراد موسوم به مخالفان می فرستند اما آنان سازمانهای تروریستی در سوریه هستند. این نوع کمکها اوضاع را پیچیده تر می کند. آمریکا که خود در مسیر سیاسی حرکت می کند و با روسیه شراکت دارد خودش از تروریستها حمایت مالی و تسلیحاتی می کند. این موضوع خطرناکی است.

بثینه شعبان سپس به گزارشی اشاره کرد و گفت در این گزارش آمده است اسرائیل با آمریکا توافق کرده است واشنگتن به مخالفان تا مرزهای اردن و قنیطره ( بخشی از مناطق اشغالی سوریه ) سلاح بفرستد و دو منطقه حائل ایجاد کند تا امنیت اسرائیل تضمین شود. 

این مقام سوری گفت : به همین سبب نقش منطقه ای و بین المللی مهم است. آیا عربستان بدون موافقت آمریکا می تواند به مسلح کردن تروریستها ادامه دهد؟ 

بثینه شعبان خاطرنشان کرد: عربستان سعودی در آینده سوریه جایی ندارد و تفکر وهابیت در عرصه منطقه ای و بین المللی آینده ای نخواهد داشت زیرا تفکر وهابیت دیگری را تکفیر می کند.

بثنیه شعبان گفت : ترکیه جلوی ضرری را که به ملت سوریه وارد می کند بگیرد و همانند یک کشور همسایه عمل و مرزهایش را کنترل کند زیرا آنچه ترکیه انجام داده در واقع حمله به سوریه است. آنکارا به تروریستها و مزدوران و تسلیحات اجازه ورود داده است.

بثینه شعبان خاطرنشان کرد: دولت ترکیه به حمایت از تروریست ها در سوریه ادامه و به آنها اجازه می دهد از طریق مرزهای مشترک وارد سوریه شوند و ایران که خواهان پایان جنگ ها در منطقه است تلاش می کند به ترکیه کمک کند نقش منفی خود را در موضوع بحران سوریه کاهش دهد.
مشاور بشار اسد درباره دور دوم مذاکرات ژنو گفت هیئت جمهوری عربی سوریه کارش را با رهنمودهای بشار اسد رئیس جمهور سوریه ادامه می دهد و امیدواریم مخالفان وطن پرست داخلی در دور دوم شرکت کنند. هیچ قدرتی در جهان نمی تواند با سوریه زمانیکه از ملتش صحبت می کند همانند سوریه عمل کند و معیار نیز ملت سوریه است. بخش زیادی از حل وفصل بحران در سوریه به خواست منطقه ای و بین المللی نیاز دارد و لازم است که کشورهای حامی تروریسم مرزهای خود را کنترل کنند و دست از حمایت مالی و تسلیحاتی تروریستها بردارند.

بثنیه شعبان گفت صاحبان اندیشه‌های وهابی به مسائل ملتها باور ندارند و قبول ندارند که ملتها سرنوشت خود را رقم می زنند اگر آمریکا بخواهد صفحه جدیدی با سوریه باز کند باید با سوریه ارتباط برقرار کند. غرب دو رویی می کند و سیاستهایش را بر اساس منافعش بنا کرده است.



انتهای پیام/
برچسب ها: بین الملل ، سوریه ، شعبان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار