طب سنتی بسیار موثر است و مورد اعتماد مردم قرار گرفته است. به همین دلیل بیشتر اثر بخش است، و باید بخش‌هایی را که برای زندگی امروز مفید بوده احیا کنیم.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی امروز در همایش اساتید دانش آموختگان و دست یاران طب و دارو سازی سنتی گفت: جمهوری اسلامی بعد از پیروزی انقلاب در بسیاری موارد خیلی موفق بوده است و خوشحال هستیم از اینکه طب سنتی مورد توجه نسل حاضر واقع شده و متاسفیم که این میراث گرانبها خیلی دیر مورد توجه قرار گرفته است.

قاضی زاده هاشمی افزود: اوج طب ایرانی در تمدن اسلامی اتفاق افتاده و شیخ الرئیس، جرجانی و راضی همگی محصول تمدن اسلامی هستند.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در ایران قدیم طب سنتی بخشی از دانش بشری را تشکیل میداده افزود: طب سنتی مجموعه ای از دانش و مهارت و فرهنگ هر جامعه است و اگر با دین باوری و اعتقاد به خداوند متعال باشد بسیار موثر خواهد بود و محصول همچین طبی حکما هستند.

وی با اشاره به اینکه خدمت گذار عزیزانی هستند که وارد این حوزه شده‌اند گفت: در این بخش دو دسته افراد متعصب و مخالف مدرنیته و عده ای سست گرای صفر وجود دارند که هیچکدام به جایی نمی رسند.

وی در ادامه افزود: مسیر اعتدالی مبارزه با مدرنیته و ارتجاعی به سنت نگاه کردن نیست و متاسفانه بخشی از آسیبی که به مردم میرسد، نتیجه ی تفکر این گروهها است. بنابر این باید حد وسط را نگه داشت.

قاضی زاده هاشمی این طب را موثر و لازم دانست و گفت: وجود این رشته از لحاظ بعد مالی و ایرانی بودن و به علت تاریخ کهن واجب است.

وی افزود: توصیه می‌کنم حتما در پذیرش و ارتقاء فارغ التحصیلان این رشته دقت شود، کیفیت و سرعت در طب سنتی بسیار مهم است و بومی کردن دانشکده های این طب در جهت حکیم پروری کمک می‌کند.

قاضی زاده هاشمی در پایان اظهار داشت: من معتقد هستم که این طب موثر مورد اعتماد مردم قرار گرفته و به همین علت اثر بخشی بیشتری دارد و باید بخش‌هایی را که برای زندگی امروز مفید بوده احیا کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار