معاون طب سنتی وزارت بهداشت گفت: استفاده از همه ظرفیت‌های "طب سنتی" و مکمل در کنار طب نوین برای ارتقای سلامت و بازگرداندن سلامت عقلانیست.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ محمد خدا دوست معاون طب سنتی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی امروز در همایش اساتید دانش آموختگان و دستیاران طب و داروسازی سنتی گفت: یقینا استفاده از همه ظرفیت‌های طب سنتی و مکمل در کنار طب نوین برای ارتقای سلامت و بازگرداندن سلامت عقلانیست.

توسعه طب ایرانی آکادمیک مطمئن ایمن و اثر‌بخش

وی در ادامه گفت: در راستای تحقق ماده 34 قانون پنجم توسعه در خصوص نحوه‌ی ورود خدمات تایید شده و ساماندهی خدمات موجود در نظام سلامت و سامان‌دهی فعالیت‌های موجود در طب ایرانی و جلوگیری از هر گونه افراطی‌گری افراد سودجو و فرصت‌طلب و بزرگنمایی غیر‌منطقی اثر بخشی آن هستیم، از سوی دیگر خود را مکلف به حرکت نظام‌مند و هماهنگ با سایر حوزه‌های نظام سلامت در کشور دانسته و دست نیاز به سوی همه دلسوزان سلامت دراز میکنیم.

خدا دوست افزود: ما دست اندر‌کاران طب ایرانی برای اثبات ادعای خود ضمن برگزاری همایش به عنوان تجدی پیمان با ارزش‌های معنوی و اخلاق حرفه‌ای با انتشار منشور احیای طب سنتی ایران استراتژی رسمی توسعه طب ایرانی را در 10 بند اعلام کرده‌ایم.

معاون طب سنتی وزارت بهداشت در اشاره به این "منشور اخلاقی" گفت: تعهد و پایبندی به تمام موازین شناخته شده حقوق بیمار و اخلاق پزشکی، حوالی تقدم پیشگیری تدابیر حفظ صهه، اصلاح شیوه زندگی برپایه ثته ضروریه، درمان طبیعی و غذایی؛ تعهد به اجتناب از یک سونگری و ارجای بیماران بر اساس انتخاب روش‌های موثر‌تر؛ تعهد و پایبندی به قوانین کشور و نظام اصلی سلامت؛ تلاش مداوم در ارتقا و توسعه علمی و تجربی با بهره‌گیری از دانش و فناوری پیش روی روز از جمله نکات موجود  در این منشور اخلاقی است.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار