افزایش میزان جرم و سوء استفاده در میان افسران ارتش آمریکا نگرانی هایی را برای مسئولان این کشور بوجود آورده است

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ پایگاه اینترنتی کانسورتیوم نیوز نوشت : تازه ترین مورد به تقلب در امتحان و نیز دست داشتن تعداد قابل توجهی از افسران نیروی هوایی در این مساله  مربوط می شد که کنترل موشک های بالستیک مجهز به سلاح هسته ای را به عهده دارند.ما همچنان خبرهایی در مورد رشوه گیری افسران نیروی دریایی می شنویم که قرار دادهای حمایت لجستیکی را در اختیار پرداخت کنندگان رشوه ها قرار داده اند. 

جرائم دیگر در میان افسران در همه نیروهای مسلح ، برای پر کردن کاتالوگی  بوده که خود وزارت دفاع تدوین کرده کافی است.گفته می شود فرماندهان تفنگداران دریایی بدرفتاری افسران سطح پایین تر در افغانستان را مخفی کرده اند.

خوب است  دلایل کلی سوء رفتار و جرائم مختلف در میان نظامیان آمریکایی بررسی شود.نیروهای مسلح آمریکا در حال خارج شدن از بیش از یک دهه حضور جنجال برانگیز در جنگ در خارج کشور هستند و اینکه این جنگ ها زیاد خوب پیش نرفتند یا دست کم به شکلی پایان نیافتند که واشنگتن بتواند خودش را پیروز بنامد.

تاریخ اخیر استرس هایی را به طور کلی برای ارتش آمریکا بوجود آورده است. اگر بخواهیم   سال های بلافاصله پس از جنگ ویتنام را  بررسی کنیم ، آن جنگ نیز خوب پیش نرفت و میزان جرائم میان نظامیان زیاد بود. با وجود این ، نظامیانی که از جنگ های اخیرتر باز می گردند ،  نسبت به کهنه سربازان جنگ ویتنام با رفتاری متفاوتی روبرو می شوند. امروز از نظامیان در رویدادهای ورزشی  و نیز خدماتی که نود و نه درصد جمعیت انجام نمی دهند به طور مرتب تمجید می شود. شاید در اینجا دلیلی متفاوت برای برخی از سوء رفتارها وجود داشته باشد.

شاید تمجید عمومی فراوان موجب شود برخی نظامیان احساس کنند نسبت به دیگران برای رفتار نادرست آزادی عمل بیشتری دارند زیرا رفتاری که مردم از آن تمجید می کنند جبران کننده اقدام نادرست است. در عین حال ، این یک فرضیه است و مانند هر فرضیه دیگری باید به این حقیقت توجه شود که بیشتر اعضای نیروهای مسلح و افسران رفتاری بسیار شایسته دارند.

شاید دلیل دیگر سوء رفتار نظامیان این باشد که ارتش در مقایسه با  گذشته ، بیشتر از جامعه غیر نظامیان جدا شده است. این وضع شاید تا حدودی به سبب نسبت  اندک  و رو به افزایش غیر نظامیانی باشد که خدمت سربازی رفته اند.


انتهای پیام /
برچسب ها: ارتکاب ، جرم ، نظامی ، ارتش ، آمریکا ، خشونت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار