رئیس قرارگاه عمار گفت: پیشرفت‌های علمی و هسته‌ای، فرهنگی و اقتصادی ایران از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است که باید برای ارتقای آن تلاش بیشتر کرد.

"حجت‌الاسلام مهدی طائب" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی طی ۳۵ سال اخیر، اظهار داشت: پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران پس از وقوع انقلاب نسبت به قبل بسیار افزایش یافته و به طور قطع می‌توان تمامی دستاوردها را در ابعاد و عرصه‌های مختلف مشاهده کرد.

وی به پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران اشاره و تصریح کرد: پیشرفت در زمینه علوم دینی، فیزیک، اجتماعی، فنی و... در ارقام و اعداد قابل بررسی است و اینکه تعداد مقالات و اندیشمندان ایرانی نسبت به قبل از لحاظ کمی و کیفی تفاوت‌های بسیار زیادی پیدا کرده است.

این پژوهشگر اضافه کرد: در قبل از انقلاب اسلامی، بحث فناوری هسته‌ای به صورت پیشرفته در کشور مطرح نبود اما امروزه سیستم هسته‌ای ایران تقریبا بومی‌‌‌سازی شده است.

وی پیشرفت‌های اقتصادی ایران را یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب دانست و افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، تقریبا اقتصاد ایران نود درصد به نفت وابسته بود اما امروز می‌توانیم ادعا کنیم که حدود 65 درصد این وابستگی‌ها کاهش یافته است.

حجت‌الاسلام طائب اضافه کرد: توجه به زیرساخت‌ها در تولید داخلی به حدی رسیده که اصلا قابل قیاس نسبت به گذشته نیست، هرچند باید تلاش خود را به منظور ارتقای تمامی عرصه‌ها بیشتر کنیم.

وی خاطرنشان کرد: رشد فرهنگی در جامعه با توجه به شاخص‌های اسلامی در کیفیت و کمیت و محتوا از قبل بسیار متفاوت شده و نمونه بارز آن را می‌توان در جهت‌دهی اکران تئاتر، فیلم و... جشنواره‌های مختلف ایران اسلامی مشاهده کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار