راهداران بيش از 20 استان كشور در تلاشي بي‌وقفه براي باز نگهداشتن محورهاي مواصلاتي با حداكثر توان خود مشغول به فعاليت هستند. وزارت راه و شهرسازي با تلفن 141 وضعيت‌راه‌ها و 134 وضعيت هوا را پيش بيني مي كند كه لازم است شهروندان براي اطلاع با اين شماره‌ها تماس بگيرند. گزارش فعاليتهاي فرشتگان نجات جاده‌ها را كه در حال بروز رساني است، در زير بخوانيد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، حيدر نوروزي در گفتگو با خبرنگار پايگاه اطلاع رساني وزارت راه وشهرسازي، بيان داشت: با توجه به بارش برف در چند روز اخير و اعلام هواشناسي مبني برادامه بارش هادر روزهاي آينده اكنون تيم هاي راهداري در راههاي اين استان استقرار دارند.

وي اظهاركرد: نيروهاي راهداري در چند روز اخيراقدام يخ زدايي ، برف روبي و نمك پاشي جاده ها كرده و مسير را براي تردد آسان خودروها باز نگه داشته اند.

نوروزي بيان كرد: اكنون 450 نيروي راهداري در محورهاي مواصلاتي استان البرز مشغول برف روبي وخدمات دهي به مردم هستند.

وي افزود: جاده كرج - چالوس در حوزه استان البرز (از كرج تا تونل كندوان ) باز است ليكن با توجه به بارش برف رانندگان بايد با احتياط بيشتري دراين مسير تردد كنند.

نوروزي از مردم خواست با توجه به بارش برف و سختي عبورو مرور وسايل نقليه از
سفرهاي ذغيرضروري بين شهري خودداري كنند.

وي گفت: با آغاز بارش نزولات جوي علاوه بر نيروهاي راهداري ، هلال احمر، پليس راه و اورژانس در تمام محورهاي مواصلاتي استان براي اجراي هرچه بهتر طرح زمستاني در حالت آماده باش هستند.

بيش از يك هزار و 500 كيلومتر راه اصلي ، آزاد راه ، برون شهري و روستايي در حوزه استحفاظي استان البرز قرار دارد.
 
اعزام راهداران البرز به مازندران
 
مدير كل راه و شهرسازي استا البرز ادامه داد: به دنبال بارش برف و كولاك شديد در استان مازندران تيم هايي از راهداري البرز براي كمك به بازگشايي راهها راهها شب گذشته راهي استان مازندران شدند.

نوروزي گفت: تيم هاي راهداري البرز با ماشين هاي سنگين و نيمه سنگين امروز اقدام به بازگشايي راههاي مواصلاتي در غرب مازندران كرده اند و تلاش براي برقراري تردد در محورهاي مواصلاتي استانهاي شمالي كشور ادامه دارد.

به گفته نوروزي همراه تيم اعزامي راهداران، برف روب ، گريدر، بلدوزر و سه دستگاه نمك پا مكانيزه به استان مازندران ارسال شده است.

مديركل راه و شهرسازي استان البرز با بيان اينكه 24 تيم راهداري در استان در آماده باش كامل است، يادآور شد: در صورت اعلام نياز تعداد ديگري از تيم ها راهداري به مازندران اعزام خواهد شد.

وي ادامه داد: تيم هاي راهداري و ماشين آلات اداره كل راه و شهرسازي استان البرز در محور چالوس –تنكابن –رامسر مشغول بازگشايي محور هاي مواصلاتي شده اند.
 
چهارمحال و بختياري براي عمليات برفروبي
 
راهداران چهارمحال و بختياري در 24ساعت گذشته براي باز نگهداشتن محورهاي استان، اقدام به عمليات برفروبي و نمك پاشي در راه ها كردند.

به گزارش روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان چهارمحال و بختياري، بارش برف سنگين در 24ساعت گذشته باعث شد راههاي شهرستان هاي مختلف استان سفيد پوش كرد و تلاش راهداران براي عمليات برفروبي وبازنگهداري راه ها همچنان ادامه دارد، با وجود بارش برف در كليه محورهاي استان، تمام محورهاي اصلي بازمي باشد ،ليكن تردد در آنها با زنجير چرخ امكان پذير است.

روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي چهارمحال و بختياري از تمامي رانندگان كه قصد عبور از محورهاي مختلف استان را دارند، درخواست كرد قبل از حركت از طريق شماره ارتباطي 141 و يا تلفن 3343888 از آخرين وضعيت مسير تردد خود در سطح استان اطلاع يابند، ضمناً نيروهاي راهداري در همه محورهاي استان با 38 اكيپ به صورت فعال و به منظور تأمين امنيت تردد مسافران و هم استاني هاي عزيز حضور دارند.
 
اعلام مسير جايگزين اردبيل به گيلان
 
مسافراني كه قصد سفر از اردبيل به تهران را دارند توصيه مي شود فعلا از مسير استان گيلان استفاده نكنند و از مسير سرچم – زنجان ادامه مسير دهند.

به گزارش روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان اردبيل، با تلاش بي وقفه راهداران در حال حاضر كليه راههاي اصلي و فرعي استان باز و رفت و آمد در آنها جريان دارد. با توجه به ادامه بارش برف و كولاك در برخي مناطق كوهستاني به همراه داشتن زنجير چرخ و استفاده از آن در مقاطع يخبندان الزامي است. ضمنا به عزيزاني كه قصد سفر از اردبيل به تهران را دارند توصيه مي شود تا اطلاع ثانوي از تردد در مسير استان گيلان خودداري كرده و از مسير سرچم – زنجان استفاده كنند.

در اين گزارش همچنين به هموطنان عزيز توصيه شده است در صورت نياز به وضعيت راههاي استانهاي ديگر از طريق شماره تلفن 88925252 – 021 با مركز مديريت راههاي كشور تماس حاصل كنند.
 
راه و شهرسازي گلستان به ياري مازندران شتافت
 
مديركل راه و شهرسازي گلستان گفت: اين اداره كل با اعزام چند دستگاه ماشين آلات سنگين راهداري به امدادرساني و بازگشايي محورهاي مسدود شده استان مازندران شتافت.

به گزارش روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان، مهندس علي بخش رستمي در مصاحبه با پايگاه اطلاع رساني اين اداره كل اظهار داشت: با وقوع شرايط بحراني و ريزش برف شديد در منطقه تنكابن و چالوس در غرب استان مازندران، دو دستگاه كمرشكن و دو دستگاه بولدوزر و گريدر به همراه پنج نيروي راهدار راه و شهرسازي گلستان براي كمك به بازگشايي محورهاي مسدود شده اين مناطق، اعزام شدند.

به گفته وي، يك دستگاه كمرشكن ديگر نيز براي حمل بولدوزر ارتش گلستان و به منظور كمك رساني و بازگشايي محورهاي مسدود شده مازندران، در اختيار ستاد مديريت بحران راه و شهرسازي اين استان قرار گرفت.

رئيس شوراي حمل و نقل گلستان يادآورشد: پيش از اين نيز هماهنگي هاي لازم براي امدادرساني در هنگام شرايط بحراني هوا با استان هاي همجوار گلستان از جمله مازندران و سمنان صورت گرفته بود.

رستمي اضافه كرد: به دنبال شدت برودت هوا، با تلاش خستگي ناپذير راهداران و عوامل اجرايي اداره كل، سعي شد كه هيچ يك از محورهاي ارتباطي استان بويژه راه هاي كوهستاني به مدت طولاني مسدود نباشد و تردد در آنها حتي به كندي جريان داشته باشد.

وي با اشاره به باز بودن راه ها و جريان داشتن تردد در آنها، متذكر شد: پديده يخ زندگي نيز هم اينك در حاشيه راه هاي استان وجود دارد و رانندگان بايد با رعايت سرعت مطمئنه و احتياط لازم رانندگي كرده و در مناطق كوهستاني نيز حتما زنجير چرخ به همراه داشته باشند.

رستمي گفت: همچنين، پديده مه آلودگي در برخي ارتفاعات نظير خوش ييلاق، توسكستان، اولنگ و گليداغ موجب كاهش ديد رانندگان مي شود كه لازم است با چراغ روشن و رعايت سرعت مطمئنه در سطح اين راه ها تردد شود.
 
به جز مسير پشت كوه شهرستان فريدون شهر
كليه محورهاي مواصلاتي استان اصفهان باز است
 

مدير راهداري اداره كل راه و شهرسازي استان اصفهان گفت: به جز مسير پشت كوه شهرستان فريدون شهر كليه محورهاي مواصلاتي استان اصفهان باز است.

به گزارش  روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان اصفهان، فرزاد دادخواه با اعلام اين خبر اظهار كرد: در پي بارش برف كه از صبح ديروز آغاز شد و همچنين برودت شديد هوا از زمان شروع بارش‌ها، با تلاش كليه نيروهاي راهداري و همكاري پليس راه و ساير عوامل امدادي عمليات برف‌روبي جهت پاك‌سازي سطح راه‌ها و پخش شن و نمك براي جلوگيري از يخ‌زدايي انجام و همچنان ادامه دارد.

وي افزود: به غير از محور روستايي پشت كوه شهرستان فريدون شهر كه به دليل برف و كولاك و نامساعد بودن شرايط آب و هوايي امكان پذير نيست، كليه محورهاي مواصلاتي استان اصفهان باز و تردد با رعايت جوانب احتياط برقرار است.

دادخواه به دليل سردي هوا به استفاده‌كنندگان از راه‌هاي استان توصيه كرد زمان بيشتري براي سفر در نظر گرفته و با صبر و حوصله و همراه داشتن زنجير چرخ و تجهيزات زمستاني و ضمن كسب اطلاع از آخرين وضعيت جوي راه‌ها از طريق مركز مديريت راه‌هاي اين اداره كل با شماره تماس‌هاي سامانه گوياي 141، تلفن همراه 09133288000، تلفن‌هاي 6686446،6697373 نسبت به سفر اقدام نمايند.
 
تلاش راهداران بي وقفه ادامه دارد
 
مديركل راه وشهرسازي استان كرمانشاه اظهاركرد: با توجه به بارش برف درتمامي سطح راههاي استان و سرماي زياد وعدم استفاده رانندگان از زنجير چرخ باعث اختلالاتي درسطح راههاي استان و به ويژه دركمربندي شرقي شهر كرمانشاه شده كه انسداد مقطعي در اين محور را به وجود آورده است.

وي افزود: باتوجه به وضعيت فعلي راه‌ها و يخ زدگي سطح آسفالت با وجود باز بودن راهها تردد در سطح راه‌هاي استان و گردنه‌هاي بيد سرخ، قلاجه، سرميل، خسروآباد، آجين وسه راهي شهدا فقط بازنجيرچرخ مقدور است و تلاش راهداران بي وقفه ادامه دارد.
 
تلاش براي بازگشايي جاده‌هاي روستايي گيلان ادامه دارد
 
ماموران راهداري همچنان اقدام به برف‌روبي و نمك‌پاشي جاده‌هاي اصلي و فرعي مي كنند و تلاش براي بازگشايي جاده‌هاي روستايي نيز ادامه دارد.

حجت شعبان‌پور مديركل راه و شهرسازي استان گيلان اظهار كرد: با وجود اخطارهاي چند روز گذشته، برخي از مسافران و گردشگران بدون تجهيزات ايمني در گردنه‌هاي صعب‌العبور در حال گذر بودند كه گرفتار برف و كولاك شدند.

وي افزود: همچنين تعداد 17 تريلي و خاور كه به دليل عدم استفاده از زنجيرچرخ در محورهاي اصلي منحرف شده و باعث كندي عمليات راهداري شده بودند توسط راهداران و با كمك بولدوزر و لودر آزادسازي شدند .

وي اظهار كرد: ماموران راهداري اداره كل راه و شهرسازي گيلان بيش از 196 خودروي گرفتار در برف و كولاك جاده‌ها را امدادرساني و تعداد 62 نفر از هموطنان را به راهدارخانه ها و مكان‌هاي امن اسكان دادند.

شعبانپور تصريح كرد: پس از گذشت 4 روز همچنان ماموران راهداري به طور شبانه روزي اقدام به برف‌روبي و نمك‌پاشي جاده‌هاي اصلي مي كنند و تلاش براي بازگشايي جاده‌هاي روستايي نيز ادامه دارد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار