ماشینچی افزود : در این مدت همچنین ۵۰ هزار تن کالاهای غیر کانتینری سیمان و کلینکر نیز از این بندر به امارات متحده عربی و عربستان صادر شده است.
پهلوگیری کشتی هایی با ظرفیت صد هزار تن ، معافیت گمرکی ۱۵ درصدی ، عمق مناسب برای پهلوگیری شناور ، غیر رسوب گیری این بندر و نیاز نداشتن به لایروبی ، برخورداری از تخفیفات تعرفه های بندری و نداشتن تشریفات گمرکی به علت وجود منطقه آزاد ، برخورداری از نرم افزار استاندارد بین المللی کانتینری از مزایای این بندر بین المللی است.
این بندر دارای دو اسکله ۲۶۰ متری برای تخلیه و بارگیری کانتینری و کالاهای فله به صورت جداگانه است و تجهیزات مدرن کانتینری دارد که این در تسریع تخلیه و بارگیری نقش مهمی دارد.
بندر بین المللی کاوه در سال ۷۹ ساخته شد و به ثبت بین المللی رسید .
انتهای خبر/