فارس با تولید بیش از 180 هزارتن محصول سالم مقام نخست تولید محصولات ارگانیک کشور را به دست آورد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ محصولات ارگانیک محصولاتی هستندکه درتولید آن از هیچ گونه سم و کود شیمیایی استفاده نشده و محصولات سالم نیز به محصولاتی گفته می‌شود که میــزان کود و سم استفاده شده برای آنها در حد استاندارد است.


 سرپرست سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: 22 نوع سم خطرناک از پروسه تولید محصولات کشاورزی در فارس حذف شده و کشاورزان به بهره گیری از روشهای غیر شیمایی برای دفع آفات تشویق شده اند.

 وی افزود: استفاده از کارت های زرد و آبی چسبنده ، با استفاده از فرمون ها (مــوادی که حشرات نر را به سمت خود جلب و نابود می کند)، تله های نوری به کار گیری جلب کننده و کشنده ها و ابزار بیولوژیک برای کنترل عامل خسارت از جمله روشهای غیر شیمیایی برای از بین بردن آفات هستند که به کشاورزان توصیه شده است.

طلعتی اضافه کرد: این استان موفق به دریافت 69 هزار و 742 هکتار گواهی ارگانیک برای محصولات انجیر ، خرما ، انار ، انگور ، زیره ، گل محمدی بادام ، سمــاق و بنه از شرکت معتبر بین المللی صــدور گواهی ارگانیک شده است که این میزان بیش از 90 درصد گواهی های اخذ شده در کل کشور است.


همچنین اولین گواهی استاندارد تشریحی محصولات سالم را استان فارس دریافت کرده و بیشترین سطح زیرکشت محصولات ارگانیک را دارد ،علاوه بر آن گواهی استانداردی که استان فارس از اروپا دریافت کرده است، موجب شده کشورمان 50 رتبه در زمینه کشاورزی ارتقاء یابد.


 سازمان جهانی جنبش های کشاورزی زیستی ( IFOAM) دربرگیرنده 750 سازمان است که در 108کشور جهان ، کشاورزی ارگانیک را زیر پوشش می گیرند.


انتهای پیام/ز

برچسب ها: تولید ، محصول ، ارگانیک ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.