مديركل زمين‌شناسي دريايي سازمان زمين شناسي و اكتشافات معدني از تهيه نقشه زمين‌شناسي دريايي مناطق چالوس و نوشهر خبر داد و گفت: نقشه زمين‌شناسي دريايي چالوس از دیدگاه‌های ویژگی‌های زمین‌شناسی ناحیه خشکی، رسوب‌شناسی و ژئوشیمی رسوبی تهيه خواهد شد.

به گزارش  گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از شاتا از سازمان زمين‌شناسي و اكتشافات‌معدني كشور، «افشين كريم‌خاني » با اعلام اين خبر، افزود : تهيه اين نقشه  به منظور شناسايي پتانسيل اقتصادي منطقه و  دستيابي به الگوي مناسب براي تهيه نقشه‌هاي يك بيست‌و‌پنج هزارم دریایی است.

به گفته كريم خاني ؛ از اين نقشه به عنوان الگوي تهيه نقشه‌هاي زمين‌شناسي يك بيست و پنج‌هزارم در مناطق ساحلي استفاده خواهد شد كه همراه تهیه نقشه ناحیه خشکی نقشه رسوب‌شناسي دریایی آن منطقه در حال توليد است.

وي در ادامه گفت: در نقشه زمين‌شناسي منطقه چالوس مطالعات زمین شناسی اقتصادي وزیست محیطی  به طور منسجم با روشي كاملا علمي و به روز انجام خواهد شد تا اين نقشه به عنوان الگو و مدلي براي تهيه بقيه نقشه‌ها با پايه يك بيست‌و‌پنج هزارم دريايي به منظور شناسايي و استعداد‌يابي مناطق داراي پتانسيل استفاده شود.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار