استاندار خراسان رضوی گفت: امروز عملکرد استراتژیک نظام جمهوری اسلامی ایران فراتر از مرزهای جغرافیایی کشور است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد محمدحسین فروزان مهر در اجتماع اقشار مختلف مردم مشهد همزمان با سالگرد ورود تاریخی امام راحل به کشور با اشاره به مقاومت 35 ساله ملت ایران در برابر استکبار جهانی گفت: رمز موفقیت مردم توکل به خداوند، پایبندی به ارزش نظام اسلامی و اقتدا به امام خویش است.

وی افزود: در این 35 سال، جنگ، ترور و محاصره های اقتصادی حلقه های پوسیده ای بود که دشمن علیه نظام جمهوری اسلامی ایران به کار بست اما این حلقه ها با مقاومت مردم در هم شکسته شد. در جنگ تحمیلی، علی رغم اینکه نظام استکبار جهانی علیه ایران متحد شده بودند اما ما توانستیم معادله جنگ را به نفع خودمان تغییر دهیم.

فروزان مهر با اشاره به سخنان دشمنان ایران در خصوص گزینه های روی میز گفت: ملت ایران نیز همه گزینه ها از جنس هشت سال دفاع مقدس را روی میز دارد و حتی ذره ای از باورهای نظام اسلامی فاصله نمی گیرد.

وی ادامه داد: بعد از 9 روز مذاکرات بی حاصل ژنو 2 با عدم دعوت ایران، نمایش سیاسی دشمن شکست خورد و می بینیم که چگونه با زبان استیصال صحبت می کنند.

استاندار خراسان رضوی بیداری اسلامی منطقه را منبعث از ارزش های انقلاب اسلامی ایران دانست و افزود: نظام مردم سالاری دینی توانسته است یک مدل جدید فکری را در عرصه های جهانی عرضه دارد. مردم ما امروز مشارکت جدی در تمامی تصمیمات کشور دارند.

فروزان مهر با تاکید بر دستاوردهای کشور پس از انقلاب گفت: در حال حاضر کشور ما در بحث پروژه های عمرانی دارای رتبه های برتر جهانی است. در حوزه تولیدات صنعتی نیز پیشگام هستیم. سرعت پیشرفت علم و فناوری در ایران 11 برابر میانگین سرعت جهانی است همچنین در عرصه های نظامی همانند تولید موشک های دوربرد، میان برد، جنگنده ها و فضای سایبری، ملت ایران حرف های جدی برای گفتن دارد.

وی یادآور شد: ملت ما به برکت استواری و وحدت کلمه و با تاسی از رفتار بزرگان دین توانسته است در عرصه های مختلف موفق پیروز باشد.

فروزان مهر، دهه فجر را سرآغاز دیگری برای اقدامات شایسته ملت ایران دانست و تاکید کرد: ما به نظام استکبار می فهمانیم یک لحظه از مواضع اصولی و انقلابی خود کوتاه نخواهیم آمد و پای ارزش های نظام و انقلاب می ایستیم.

استاندار خراسان رضوی همچنین دهه فجر را یک نعمت الهی خواند و گفت: مردم ایران، عزت و سربلندی خود را در این 35 سال مدیون خون شهدا و مقاومت در برابر استکبار جهانی هستند. بزرگداشت دهه فجر، بیعت مجددی با امام راحل و میثاق دوباره ای با شهدای انقلاب و دفاع مقدس است./ش ک

برچسب ها: عملکرد ، استراتژیک ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.