مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت:‌ تاکنون در 330 روستای این استان ‌طرح هادی اجرایی و عملیاتی شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ احمد حاج‌علیزاده امروز در همایش پژوهشگران حوزه مسکن روستایی در اردبیل اظهار داشت: از نظر کمی و کیفی در اجرای طرح هادی و براساس ارزیابی سال 92 جز استان‌های برتر کشور هستیم به طوری که از محل اعتبارات ملی برای اجرای طرح هادی در 21 روستا بیش از 14 هزار میلیون ریال تأمین اعتبار شده که با مساعد شدن شرایط جوی عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.

وی با اشاره به وظیفه عمران روستایی بنیاد مسکن تصریح کرد:‌ در بخش تهیه طرح هادی سند چشم‌انداز 10 ساله روستا از بین یک‌هزار و 29 روستای بالای 20 خانوار استان تاکنون برای 742 روستا طرح هادی تهیه شده است.

حاج‌علیزاده خاطر نشان کرد:‌ در ارزیابی عملکرد در این بخش در کل کشور رتبه اول کشوری را به دست آوردیم و امسال نیز تعداد تهیه طرح هادی اعم از جدید و نیمه‌تمام در سال 92 بیش از 131 روستا در حال انجام است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل اجرای طرح هادی در روستاهای استان را مثبت و سازنده اعلام کرد و افزود: تاکنون در 130 روستا طرح هادی اجرایی شده که از این بابت استان اردبیل جز استان‌های تراز اول کشور است.

حاج‌علیزاده در مورد صدور سند مالکیت روستایی نیز بیان کرد: تاکنون تعداد 85 هزار و 800 جلد سند مالکیت در 322 روستای استان صادر شده و تحویل متقاضیان شده است.

وی یکی از وظایف مهم بنیاد مسکن را تملک زمین‌های ملی بیان کرد و یادآور شد: 498 هکتار زمین روستایی تملک شده که 22.5 هکتار در قالب 418 قطعه به واجدان شرایط واگذار شده است/ش.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.