رئیس دیوان عدالت اداری از تجلیل از برخی چهره‌های سینمای فاسد قبل از انقلاب اسلامی انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری رئیس دیوان عدالت اداری صبح امروز(شنبه) در مراسم بزرگداشت سی و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و بازگشت امام خمینی(ره) به کشور، اظهار داشت: در این دقایقی که یادآور حضور امام(ره) در خاک ایران است، ما از قم راهی بهشت زهرا(س) شدیم که بعدازظهر امام (ره) قدم به گلزار شهدا گذاشته و ما امروز با حضورمان در این جمع یاد و خاطره امام(ره) و شهدا را گرامی می‌داریم.   
 
وی ادامه داد: هدف از انقلاب، اعتلای کلمةالله است و امام خمینی(ره) بزرگ‌ترین خدمت به ملت را که همان زمینه عینیت بخشیدن به اسلام بود، فراهم کردند و خدا را شاکریم که به ما عنایت کرد که در این عصر قرار بگیریم و امیدواریم بخشی از این رسالت را جامعیت ببخشیم.   
 
منتظری در ادامه افزود: با گذشت سال‌ها باید نسبت به آنچه که به عنوان نقیصه مطرح است، کاری انجام دهیم و تمامی اهداف اسلام را تا آن مقدار که در توان داریم، با از خودگذشتگی و بصیرت به سرانجام برسانیم که در این راستا هر انسان دردمندی باید از باب امر به معروف، نهی از منکر و نظارت همگانی موارد مذکور را برطرف سازد.   
 
رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به افتتاحیه جشنواره فیلم دهه فجر که شب گذشته از شبکه‌های تلویزیون پخش شد، اظهار داشت: هنر هفتم زمینه خوبی برای به کمال رسیدن جوانان است که در این راستا ما از تمامی دست‌اندرکاران تشکر می‌کنیم که خدمات بسیار ارزنده‌ای را به ملت ایران ارائه می‌دهند، اما با اینکه همیشه باید نیمه پر را دید، ولی باید نگاهی نیز به نیمه خالی لیوان انداخت.   
 
وی در ادامه با بیان اینکه رئیس‌جمهور بار‌ها گفته‌ که دولت ما نقدپذیر است، اظهار داشت: من امروز می‌خواهم نقدی را مطرح کنم؛ شب گذشته در بین افرادی که از آن‌ها تجلیل و تکریم به عمل می‌آمد از افراد فاسد قبل از انقلاب با کمال وقاحت تقدیر و تشکر شد که من در اینجا از ذکر نام وی خودداری می‌کنم.   
 
منتظری ادامه داد: برنامه دیشب موجب شد که از طریق سایت بیشتر با این افراد آشنا شوم، افرادی که قبل از انقلاب فسادشان عالم سینما را گرفته و این در حالیست که بعد از انقلاب نیز عده‌ای از آن‌ها فرار کرده و برخی از آن‌ها امروز همچنان در خارج از کشور و در زیر پرچم سلطنت‌طلبان با افراد فاسد فراری عکس گرفته‌اند.   
 
رئیس دیوان عدالت اداری تصریح کرد: چرا باید در نظام جمهوری اسلامی و در روز افتتاحیه فیلم فجر از چنین افرادی تجلیل کرد؟ آیا این بود آنچه امام(ره) به دنبال آن بود؟ بعد از ۳۵ سال در یک جشنواره رسمی و با هزینه بیت‌المال از افراد فاسد تجلیل کردند و این در حالی بود که وزیر ارشاد به جای برخورد با این عناصر برای آن‌ها کف زده که این مسائل واکنش مراجع را درپی خواهد داشت.   
 
منتظری اظهار داشت: حزب‌الله اجازه نخواهد داد که این افراد از فضای معنوی نظام اینگونه استفاده کنند.   
 
وی با اشاره به اینکه ما از هنر و هنرمند استقبال می‌کنیم، گفت: ما از هنرمند استقبال خواهیم کرد، اما هنرمند سینمایی که در جهت اهداف انقلاب باشد، چرا که ارزشهای نظام را نباید زیرپا گذاشت، مگر کرسی نظام چقدر ارزش دارد که این افراد این ارزش‌ها را زیرپا می‌گذارند؟   
 
رئیس دیوان عدالت اداری همچنین تصریح کرد: بازشدن فضا به این معنی نیست که افراد فاسد اهداف شیطانی خود را وارد نظام کنند و انتظار ما از مسئولین این است که حواس خود را جمع کنند و با قانونمداری جلوی اینگونه کار‌ها را بگیرند.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
کاملا موافقم
آخرین اخبار