دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: عنایت به تفسیر از نکات مورد تاکید است و طلاب باید نسبت به تفسیر قرآن توجه بیشتری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم؛  آیت الله رضا استادی در ششمین مجمع عمومی انجمن قرآن پژوهی حوزه علمیه قم که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد با اشاره به اینکه در ارزیابی مجموعه‌ها باید نقاط قوت و ضعف را بازگو کرد اظهار داشت: برگزاری این جلسه در منزل علامه طباطبایی قابل توجه است و باید نگاهی به زندگی ایشان داشته باشیم و ببینیم که آیا زندگی ما به ایشان شبیه است یا خیر؟

وی با اشاره به اینکه قرآن بر مسئله بی توقع بودن انبیا تاکید کرده است بیان کرد: یکی از آسیب‌های موجود پرتوقعی است؛ کسانی که رهرو انبیا هستند نباید در کار ایشان مزدخواهی و توقع وجود داشته باشد؛ فعالیت‌های ما نباید به گونه‌ای باشد که در برابر آن توقع داشته باشیم.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه قم با اشاره به ساده زیستی علامه طباطبایی اظهار کرد: باید ببینیم که علامه طباطبایی تا روزی که از دنیا رفت از مردم، حوزه و مراجع چه توقعی داشت.

وی ادامه داد: بسیاری از افراد از فضیلت جماعت خود را محروم می‌کنند چرا که فلان فرد را قبول ندارند که پشت سر آن نماز بخوانند. 

وی اظهار کرد: نوشته و گفته فراوان است ولی هیچکدام خیلی کارساز نیست و مهم اعمال انسان است که تاثیرگذار است و باقی می‌ماند.

استادی با اشاره به اینکه علامه طباطبایی فضلای روشنفکر آن دوران را جذب خود کرد افزود: باید از علامه طباطبایی روش زندگی را یاد بگیریم، برای اهل علم و روحانی آسیب است که توقع داشته باشد. مهم‌ترین مطلبی که باید قبل از فراگیری تفسیر و فلسفه از علامه طباطبایی بیاموزیم سبک زندگی است که این روزها مورد تاکید رهبر معظم انقلاب قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه تیم‌های چند نفره تشکیل شده که کتاب المیزان را بررسی کنند بیان کرد: علامه طباطبایی به مدت 20 سال به تنهایی این تفسیر را در 20 جلد تدوین کرده است. وظیفه اول ما در بزرگداشت و برخورد با بزرگانی نظیر علامه طباطبایی این است که سبک زندگی را از ایشان بیاموزیم.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه لباس روحانیت نشانه پاکی و حرکت در مسیر صحیح است ادامه داد: در ارتباط با فعالیت‌های انجمن‌ها اقدامات بسیاری انجام شده است.

استادی ادامه داد: عنایت به تفسیر از نکات مورد تاکید است و طلاب باید نسبت به تفسیر قرآن توجه بیشتری داشته باشند؛ نکته‌ای که باید انجمن‌ها به آن توجه داشته باشند تفسیر است./ش ک
برچسب ها: قم ، آیت الله ، رضا ، استادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.