دو سناتور دموکرات دیگر آمریکا حمایت خود را از طرح افزایش تحریم‌ها علیه ایران پس گرفتند و شمار این افراد به سه تن رسید.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه هافینگتون پست، سناتور "کریس کونز" گفت: اکنون زمان برای رای گیری درباره تحریمها علیه ایران مناسب نیست.

سناتور "کرستن گیلیبرند" هم که از حامیان تحریم‌ها علیه ایران بود، در بیانیه‌ای گفت: بعد از صحبت با رئیس جمهور من می‌خواهم قبل از تصویب طرح زمان بیشتری صرف شود. 

سناتور "جو مانچین" نیز 2 شب پیش چنین اظهاراتی را بیان کرده بود و از اقدام خود علیه ایران انصراف داده بود.

وی گفته بود بهتر است که به صلح شانس دیگری بدهیم. 

طرح افزایش تحریمها علیه ایران که نزدیک به 60 حامی در سنای آمریکا داشت با اجرایی شدن توافق ژنو در حال از دست دادن حامیان خود است.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه در برابر طرح اعمال تحریم های جدید علیه ایران به سبب برنامه هسته ای که قانون گذاران امریکایی در پی آن هستند موضعی سخت اتخاذ کرد.

رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی سالانه خود اعلام کرد هر گونه قانونی که مذاکرات با ایران را تهدید کند، وتو خواهد کرد.

اوباما گفت توافق نامه موقت هسته ای که در پی محدود کردن برنامه هسته ای ایران است ، اجرایی شده است و دیپلماسی کنونی برای امنیت آمریکا بسیار اهمیت دارد.

رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در مجلس نمایندگان آمریکا گفت: تحریم هایی که که اعمال کردیم به ایجاد این فرصت کمک کردند. اما اجازه بدهید صریح باشم: اگر این کنگره در حال حاضر قانون تحریم های جدیدی را برای من ارسال کند که سبب انحراف مذاکرات خواهد شد، من آن را وتو خواهم کرد.

اوباما همچنین گفت: به خاطر امنیت ملی مان ، ما باید به دیپلماسی فرصت موفقیت دهیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار