«... در ضمن متحدین آمریکا در تحریم ایران وقتی ببینند که ما توافق شش ماهه را زیر پا گذاشته ایم ممکن است دیگر ما را در ادامه راه همراهی نکنند.»

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،آقای کارل لوین، رئیس کمیته نیروهای مسلح سنا از تلاش برخی نمایندگان آمریکایی برای تشدید تحریم های ایران انتقاد کرده و آن را مصداق زیرپاگذاشتن توافق موقت هسته ای خوانده است.

 

 

وی در مصاحبه با نیویورک تایمز (nytimes) اظهار داشت: تعدادی از اعضای کنگره  به جای این که اجازه بدهند، مذاکرات تا پایان توافق شش ماهه ادامه یابد به دنبال تحریم های بیشتر هستند که ممکن است عواقب خطرناکی را برای ما و متحد منطقه ای ما اسرائیل داشته باشد.

 

 

آقای لوین در ادامه مدعی شده که تحریم های سنگین اقتصادی بعد از سه دهه جواب داده و ایران را علیرغم میل باطنی، پای میز مذاکره آورده است. وی می افزاید: تحریم بیشتر، منافع بهتری برای ما نخواهد داشت چرا که عناصر تندرو در ایران که مخالف مذاکره هستند از آن برای اثبات نظریه شان استفاده می کنند و باعث می شوند ایران مذاکره را رها کند و بهانه ای پیدا کند برای اینکه برنامه هسته ای اش را با جدیت بیشتری دنبال کند.

 

 

این سناتور آمریکایی اظهار داشت: این گونه تحریم ها به جای کند کردن برنامه هسته ای ایران، باعث می شود این کشور با سرعت بیشتری به سمت سلاح های هسته ای برود. در ضمن متحدین آمریکا در تحریم ایران وقتی ببینند که ما توافق شش ماهه را زیر پا گذاشته ایم ممکن است دیگر ما را در ادامه راه همراهی نکنند.

 

 

وی در نهایت گفت: اگر ایران به این توافق شش ماه عمل کند نشان می دهد که خواهان ادامه دادن راه است اما اگر این توافق را زیر پا بگذارد، آن وقت ما می توانیم تحریم ها را بیشتر کنیم و تمام متحدین ما هم آن را قبول می کنند و با ما همراهی خواهند کرد.

برچسب ها: بهانه ، امریکا ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار