وزارت خارجه سوریه با ارسال نامه‌ای به رئیس شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل متحد، به تشریح اقدامات گروه‌های وابسته به القاعده در این کشور و حمایت عربستان سعودی از این گروه‌ها پرداخت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم ؛ وزارت خارجه سوریه در این نامه تأکید کرد: عربستان سعودی برای به شکست کشاندن راه حل سیاسی بحران سوریه و ادامه خشونت و تروریسم، تلاش کرد تا به درگیری و اختلاف گروه‌های تروریستی "دولت اسلامی در عراق و شام"، "جبهه النصره"، "جیش المجاهدین" و "جبهه اسلامی" و دیگر گروه‌های مسلح و تروریستی پایان دهد.

سوریه خاطرنشان کرد: عربستان سعودی همچنین سعی کرد تا همه امکانات مالی، نظامی و لجستیکی لازم را برای متحد کردن این گروه های تروریستی ضد دولت سوریه و به شکست کشاندن راه حل سیاسی به کار بگیرد.

در این نامه آمده است: عربستان سعودی به منظور تحقق این هدف، "عبدالله بن سلیمان المحیسنی" از مبلغان دینی که گروه های افراطی از او دستور و فتوا می‌گیرند، مأمور کرد تا طرحی را به عنوان "ابتکار امت" مطرح کند. هدف از این طرح آتش بس فوری بین گروه های تروریستی و مسلح در همه مناطق سوریه است.


انتهای پیام /
برچسب ها: تلاش ، عربستان ، شکست ، ژنو ، دمشق ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار