مشاور نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه دعوایی به نام بی‌دینی دیگر در جهان وجود ندارد و تمام دعواها امروز به خاطر دین است، گفت: درگیری‌های آخر زمان سر تفسیر‌های غلط از دین است و ما وظیفه داریم از دین تفسیر درستی داشته باشیم.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، "حجت‌الاسلام علی‌رضا پناهیان" مشاور نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در مراسم ششمین دوره حوزه علوم اسلامی دانشگاه امیرکبیر گفت: امروز کسب معارف دینی بسیار ضرورت دارد و انگیزه یادگیری آن کاملا متفاوت با یک دهه قبل است.

پناهیان ادامه داد: امروز ضرورت کسب معارف دینی حیاتی است و این بحث مقدم بر یاد گرفتن ادبیات و ... است.

پناهیان اضافه کرد: به زودی دین الفبای بشر می‌شود و  این دین است که امروز جهان را اداره می کند.

 وی با اشاره به اینکه امروز تمام دعواها سر دین صورت می‌گیرد، ادامه داد: دعوایی به نام بی‌دینی دیگر در جهان وجود ندارد و تمام دعواها امروز به خاطر دین است.

 پناهیان اظهار داشت: معرفت دینی امروز مورد نیاز اولیه رهبران جهان است و ما نیز به خاطر اینکه باید با رهبران جهان مشارکت داشته‌باشیم نیازمند به کسب معرفت دینی هستیم.

مشاور نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خاطر نشان کرد: درگیری‌های آخر زمان سر تفسیر‌های غلط از دین است و ما وظیفه داریم از دین تفسیر درستی داشته باشیم.

وی اضافه کرد: تکفیری‌ها یک حادثه نیستند بلکه تبلور یک زمانه و شرایطی هستند که به وجود آمدند و این مسئله به نوعی با دین مربوط است.

وی با اشاره به اینکه دین اگر قلابی هم باشد دارای قدرت است و قدرت خود را نشان می‌دهد افزود: دین بسیار قدر‌تمند است حتی اگر قلابی باشد و دوره اینکه قدرت را دیگر از طریق  علم و تکنولوژی به دست آوریم گذشته‌است .

وی در تکمیل سخنان خود گفت:  امروز علم و عقلانیت هم ما را به دین دعوت می‌کنند و زمان اینکه کسانی بخواهند با این شرایط انسان را از دینداری منحرف کنند، گذشته است.

پناهیان در ادامه افزود: اگر احکام دین را به جوانان معرفی نکنیم ممکن است آنها به سمت دین‌های غلط بروند پس ما وظیفه داریم احکام دینی را به درستی به آنها معرفی کنیم.

پناهیان ادامه داد: همه انسان‌ها کم‌کم مجبور می‌شوند اسلام را بشناسند و با نگاهی به کشورهای اطراف متوجه این موضوع خواهیم شد.

وی با اشاره به شرایط و درگیری‌های منطقه افزود: ما زمانی از این شرایط گذر خواهیم‌کرد که این درگیری‌ها به پیروزی دین حق منتهی شود.

وی خاطرنشان کرد: باید به خوبی دین را شناخت و با دین‌داری سلامت جامعه خود را تضمین کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار