علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک بعد از ظهر امروز (شنبه ۵ بهمن) با وانگ زیگو آنگ عضو حزب کمونیست و رئیس آکادمی علوم اجتماعی چین دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران؛ علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک بعد از ظهر امروز (شنبه ۵ بهمن) با وانگ زیگو آنگ عضو حزب کمونیست و رئیس آکادمی علوم اجتماعی چین دیدار و گفتگو کرد.  
 
ولایتی در ابتدا ضمن تبریک سال نو چینی به مهمانان گفت: ما با سفیر شما روابط خوبی داریم. لازم است میان ایران و ارگانهای جمهوری چین ارتباطات گسترده‌تر و موثرتری از گذشته شکل گیرد.

وی ادامه داد: آکادمیک چین و مرکز تحقیقات می‌تواند با یکدیگر روابط نزدیک‌تر و سازنده تری داشته باشد. این مهم می‌تواند به روابط راهبردی بین دو کشور کمک کند.  
 
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک خطاب به رئیس آکادمی علوم اسلامی چین تاکید کرد: بدون تردید سفر شما سفری گسترده به تهران و دیگر شهرهای ماست که می‌تواند در انعکاس واقعیت‌های موجود در ایران به چین موثر باشد.  
 
ولایتی خاطرنشان کرد: می‌توانیم پایه‌ای برای همکاری بهتر و سازماندهی شده با همدیگر در قالب یک تفاهم داشته باشیم.  
 
در ادامه این دیدار وانگ زیگو آنگ عضو حزب کمونیست و رئیس آکادمی علوم اجتماعی چین خطاب به ولایتی گفت: از سخنرانی بسیار گرم حضرتعالی تشکر می‌کنم، هدف سفر آشنایی بیشتر دو ملت و دو دولت چین و ایران است.  
 
وی با اشاره به دیدار رئیس جمهور چین با رئیس جمهوری کشورمان به جهت برقراری روابط استراتژیک اضافه کرد: پس از پیگیری روسای جمهور چین و ایران سعی می‌کنم این روابط بیشتر و صمیمانه‌تر شود.  
 
وانگ زیگو آنگ افزود: این اولین سفر من به ایران است و به نظرم اولین ملاقات من با شما است. همچنین همانند شما احساس می‌کنم که با شما دوست قدیمی هستیم.  
 
وانگ زیگو آنگ تصریح کرد: ما چینی‌ها با شما بسیار احساس برادری می‌کنیم، بنده با اینکه دو روز است در ایران هستم، اما با شما احساس برادری می‌کنم.  
 
رئیس آکادمی علوم اجتماعی چین با ابراز علاقمندی به تمدن و مردم ایران بیان داشت: برای شرکت در اجلاس دافوس به ژنو رفته بودم و از فرانکفورت مستقیما به ایران سفر کردم و بامداد دیروز به ایران رسیدم.  
 
وانگ زیگو آنگ ادامه داد: به خاطر علاقمندی به تمدن و مردم ایران بدون هیچ استراحتی به اصفهان رفته و در مسیر برگشت نیز سری به شهر قم زدیم که شهری مقدس اسلامی است.  
 
وانگ زیگو آنگ با اشاره به دیدار صبح امروزی که با مشاور فرهنگی رییس جمهور (حسام الدین آشنا) داشت، اظهار داشت: امیدوارم با جنابعالی تبادلات و همکاری بیشتری داشته باشیم و برای همکاری راهبردی دو کشور بتوانیم سهم خودمان را ادا کنیم.


انتهای پیام/
برچسب ها: روابط ، ایران ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار