رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک با بیان اینکه مهمترین مطلبی که از سوی دوشارت مطرح شد، بازگشت به همکاری ایران و فرانسه جهت حل بحران سوریه بود، گفت: به این باور رسیده‌ایم و قبول داریم ایران و فرانسه به دلیل علاقه مشترکی که به سرنوشت سوریه دارند بتوانند با یکدیگر همکاری کنند.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "علی‌اکبر ولایتی" در حاشیه دیدار خود با وزیر اسبق وزارت خارجه فرانسه که صبح امروز در مرکز تحقیقات استراتژیک صورت گرفت در جمع خبرنگاران حضور یافت و در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه با توجه به اینکه در مذاکرات گذشته هسته‌ای این فرانسه بود که سطح مذاکرات را مختل کرد و شرکت فرانسوی نیز در دوره‌های گذشته ایران را یکجانبه تحریم می‌کرد، حال امروزه این روابط چگونه از سر گرفته می‌شود؟ گفت: ما با دوشارت وزیر اسبق خارجه فرانسه سابقه دوستانی طولانی داریم این به این دلیل است که همکاری ما با وی به جنگ 16 روزه لبنان با صهیونیسم برمی‌گردد.  
 
وی ادامه داد: در این همکاری بنده با دوشارت گفتگوهای متعددی داشتیم که وی نقش مهمی را برای برگشت آرامش در منطقه بر عهده داشت.  
 
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک افزود: پس از جنگ 16 روزه مقاومت اسلامی و صهیونیست‌ها همواره همکاری ایران و فرانسه که براساس گفتگوی من و دوشارت بوجود آمده بود به عنوان یک مثل خوب برای همکاری خوب این دو کشور ذکر می‌شود.  
 
ولایتی با بیان اینکه مهمترین مطلبی که از سوی دوشارت مطرح شد، بازگشت به همکاری ایران و فرانسه جهت حل بحران سوریه بود، بیان داشت: به این باور رسیده‌ایم و قبول داریم ایران و فرانسه به دلیل علاقه مشترکی که به سرنوشت سوریه دارند بتوانند با یکدیگر همکاری کنند. 

وی با اعلام این خبر که دوشارت قرار است با وزیر امور خارجه کشورمان نیز گفتگو داشته باشد، تصریح کرد: مقدمات کار برای این دیدار اینگونه بود که بنده آقای دوشارت را دعوت کردم و وی دعوت من را پذیرفت، مهمترین محوری که مورد بحث قرار گرفت اعاده همکاری دو کشور ایران و فرانسه بود. با توجه به همکاری موفقی که در گذشته با وی داشتیم. پیشنهادی به منظور حل بحران سوریه مطرح کرد که بنده نیز موافقت کردم.  
 
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم این همکاری جدید بتواند به حل بحران سوریه و حفظ حقوق مردم این کشور کمک کند، ما نسبت به دخالت تروریست‌ها و عوامل افراطی در منطقه توقع داریم که آنها از منطقه دور شوند بنابران راه حل، راه حل صلح‌آمیز است. 

ولایتی همچنین پیرامون اقدام بان‌کی‌مون در دعوت مشروط از ایران در کنفرانس ژنو2 افزود: اقدام وی در دعوت مشروط از ایران مبنی بر پذیرش شرایط ژنو1 که ایران نقشی در آن نداشته غیرمنطقی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: من مصاحبه کردم که اگر این دعوت مشروط به پذیرش ژنو1 است ما شرکت نمی‌کنیم چرا که بایستی برای مشکل سوریه راه حل پیدا کرد و آنرا حل و فصل نمود.

انتهای پیام/
برچسب ها: ولایتی ، وزیر ، اسبق ، فرانسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار