منابع خبری اعلام کردند رئیس جمهور صربستان در دستوری پارلمان این کشور را منحل کرده است .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز ؛ این خبرگزاری در خبری فوری گزارش داد: تامسیلاو نیکولیچ رئیس جمهور صربستان ضمن انحلال پارلمان، دستور برگزاری انتخابات زودهنگام را در تاریخ 16 ماه مارس صادر کرد.

در شرایطی که تنها دو سال از برگزاری آخرین انتخابات در صربستان می گذرد، دولت ائتلافی روز سه شنبه از نیکولیچ درخواست کرده بود پارلمان کنونی را منحل و دستور برگزاری انتخابات زودهنگام را صادر کند. نیکولیچ در بیانیه ای که به صورت مستقیم از تلویزیون دولتی آر تی اِس پخش شد تاریخ انتخابات زودهنگام را اعلام کرد. 

وی بعد از امضای دستور انحلال پارلمان گفت:به نظر من شرایط برای برگزاری انتخابات عادلانه وجود دارد و ما می توانیم بعد از انتخابات، دولتی پویاتر و پر انرژی تر داشته باشیم.

رئیس جمهور صربستان افزود: کار زیادی در پیش رو داریم و باید اصلاحات دشوار و بسیار سختی انجام دهیم که هم زندگی شهروندان ما را بهبود می دهد و هم شروطی را که اتحادیه اروپا برای پیوستن کشورهای عضو قرار داده است تامین می کند.

صربستان روز 21 ژانویه گفتگوها برای پیوستن به اتحادیه اروپا را آغاز کرد و انتظار می رود تا سال 2020 میلادی به این اتحادیه بپیوندد. نظرسنجی ها نشان می دهد حزب ترقی خواه صربستان (اِس اِن سی) از بقیه احزاب پیش است و به همین سبب الکساندر ووچیچ رهبر این حزب از موقعیت مناسبی برای رسیدن به پست نخست وزیری برخوردار است. 

ووچیچ که زمانی از پیروان ایدئولوژی ملی گرایان تندرو طرفدار تشکیل «صربستان بزرگ» بود در سال های خیر خود را به عنوان سیاستمداری نوگرا و طرفدار اتحادیه اروپا نشان داده است. ایدئولوژی «صربستان بزرگ» به عنوان یکی از عوامل اصلی جنگ های مربوط به دوره تجزیه خونین یوگسلاوی در دهه نود در نظر گرفته می شود. 



انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار