به دلیل حذف بالای اطلاعات هم اکنون آمار دقیقی از میزان سرقت علمی در دست ما قرار ندارد.

 به گزارش گروه دانشگاهی باشگاه خبرنگاران ؛علیدوستی رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایرانی صبح امروز با حضور در نخستین کنفرانس ملی کتابخانه دیجیتالی در جمع خبرنگاران گفت: طرح آمازون ملی یکی  از مباحثی است که با توجه  به  فعالیت  علمی پژوهشگاه ملی "کتابخانه دیجیتالی" مطرح است  و در  توضیح آن باید بگویم؛ که در حال حاضر ایران داک پایان نامه‌ها را جمع آوری می کند ،چنانچه مقالات در مرکز منطقه‌ای علم و فناوری ISC در شیراز نیز جمع آوری می شود و این در حالی است که باید همه این موارد در یک واحد سازمانی قرار گیرد و هم اکنون باید راهکار آسان برای دسترسی منابع در نظر گرفته شود.
 
 وی افزود: البته این ایده در مراکز مختلف از جمله کمیسیون اطلاع رسانی نظام علم و فناوری دنبال می شود، بنابراین دسترسی به چنین بافتی  بعید به نظر می رسد ولی این در حالی است که باید چنین فعالیتی در کشور صورت گیرد.
 
 علیدوسیتی تصریح کرد: از جمله راهکارهای موثر برای محقق شدن این امر این است که در ابتدا هر فعالیتی در کشور باید تنها یک بار صورت گیرد و  گام بعدی اینکه واحدهای سازمانی متمرکز در فعالیت خود باشند، بنابراین نیازمند یک تصمیم ملی و ارتباط بین سیستم‌ها هستیم.
 
وی اظهار داشت: هم اکنون پوشش پایان نامه‌ها کامل نیست و هر منبع در یک قسمت سازماندهی می شود چنانچه  باید یک سازمان با قابلیت سازماندهی اطلاعات و تشکیل آرشیو ملی انتخاب شود و هر منبع در ابتدا سازماندهی و سپس ارتباط بین سازمان ها بیشتر شود.
 
وی در ادامه در خصوص میزان سرقت علمی کشور اظهار داشت: به دلیل حذف بالای اطلاعات نمی‌توانیم آمار دقیقی در خصوص سرقت علمی در کشور بدهیم.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار