محتوای دیجیتال در اختیار کاربران قرار دارد و هم اکنون باید دسترسی به منابع "کتابخانه های دیجیتالی "فراهم شود.

علیپور حافظی دبیر علمی نخستین کنفرانس ملی کتابخانه دیجیتال در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران  گفت: تقریبا یک سال پیش  بحث کتابخانه دیجیتالی مطرح شد و یکی از محورهای این بحث این است که در این  "کتابخانه دیجیتالی" در اختیار همه افراد قرار بگیرد.

وی افزود: 190 مقاله به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که از این  تعداد بخشی به صورت سخنرانی در این کنفرانس یک روزه و بحثی به صورت پوستر ارائه می شود.

علیپور حافظی تصریح  کرد: محتوای دیجیتال و خدمات دیجیتال باید در اختیار کاربران قرار گیرد و در "کتابخانه های دیجیتال" بیشتر از آنکه منابع را گرد آوریم کنیم باید دسترسی به منابع را تسهیل تر قرار دهیم تا افراد به موقع  بتوانند به اطلاعات مورد نیاز دسترسی یابند.

وی در خصوص وضعیت کتابخانه های  دیجیتال در کشور اظهار داشت: بحث این نوع از کتابخانه ها در ایران از سال 1380 به بعد مطرح شده است و ما در حال حاضر کتابخانه های الکترونیکی ما به سمت  کتابخانه های دیجیتالی در حال حرکت است.

علیپور حافظی در ادامه به طرح امین و غدیر اشاره کرد و گفت: این دو طرح در پژوهشگاه الکترونیکی شد و هم اکنون بحث طرح سهام نیز مطرح شده و این طرح نیز کاملا دیجیتالی شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.