با راه‌اندازی سن (SAN) جدید، ظرفیت ذخیره‌سازی آنلاین اطلاعات کتابخانه دیجیتال در کتابخانه ملی، به ظرفیت اسمی 32 ترابايت (TB) افزایش یافت.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، رقمی یا دیجیتال کردن اطلاعات کتابخانه ملی که به عنوان یکی از اهداف استراتژیک سازمان در دسترس پذیز کردن اطلاعات و ایجاد عدالت در دسترسی به اطلاعات محسوب می‌شود، با سرعت در حال پیگیری است و تاکنون اقدامات فنی متعددی در این زمینه صورت گرفته است.

افزایش پهنای باند اینترنت و اینترانت سازمانی به میزان 40 Mbps، ارتقاء سطح سرویس دهی به مراجعه‌کنندگان در زمینه استفاده از اینترنت و افزایش پهنای باند و راه اندازی تالار رقمی مرکز اسناد و کتابخانه ملی زاهدان از جمله اقدامات مهم سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران به منظور توسعه فناوری اطلاعات با هدف دسترسی به اطلاعات به ویژه در عرصه تخصصی و علمی بوده است. لازم به یادآوری است که تمام اقدامات مذکور در ماه‌های اخیر صورت گرفته و جزء اقدامات عمرانی و زیربنایی سازمان اسناد و کتابخانه ملی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.