معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی و امور استان های وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در سطح کشور 80 هزار واحد تولیدی و صنعتی و هفت هزار و 600واحد معدنی فعالند.

فعالیت 80 هزار واحد تولیدی و صنعتی در کشور

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی و امور استان های وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در سطح کشور 80 هزار واحد تولیدی و صنعتی و هفت هزار و 600واحد معدنی فعالند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد، علی یزدانی در آیین معارفه رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی در بجنورد، گفت: براساس آمار سه میلیون واحد صنفی در سطح کشور فعالیت دارند که دو میلیون دارای پروانه کسب و یک میلیون واحد صنفی نیز بدون پروانه کسب در کشور فعالیت می کنند .

وی افزود:نیم درصد از این واحدهای صنفی و دو درصد از واحدهای معدنی مربوط به خراسان شمالی است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت راهبرد دولت تدبیر و امید در بخش اقتصادی را فراهم کردن بستر فعالیت از لحاظ زیرساختی و امنیتی عنوان و اظهار کرد: دولت در چهارچوب سیاست های نظام بخصوص اصل 44 بنا دارد تمام فعالیت های تصدی گرانه پیش بینی شده در قانون را به بخش خصوصی واگذار کند.

یزدانی افزود: ما برای تحقق برنامه های دولت تدبیر و امید در کشور به خصوص استان ها نیاز به امنیت، وفاق و تعامل با تمام دستگاه ها بخصوص قوای مقننه و قضاییه داریم.

معاون وزیر صنعت مقابله با رانت خواری را مهمترین برنامه دولت یازدهم برشمرد و گفت: رسالت اصلی ما در بخش اقتصادی باید حمایت از بخش تولیدی و خدماتی باشد و با شفاف سازی فعالیت ها از بروز رانت و ویژه خواری در دستگاه ها جلوگیری شود.

وی هدف از راه اندازی پنجره واحد در وزارتخانه ها و دستگاه های زیرمجموعه را رفع موانع سرمایه گذاری و مهمترین مشکل تولیدی و صنعتی کشور را کمبود منابع مالی اعلام کرد.

وی لغو مصوبه واگذاری مجتمع فولاد اسفراین به بخش خصوصی را از دیگر دستاوردهای دولت یازدهم برای مردم استان عنوان کرد.

وی افزود: با تخصیص اعتبار، کالاهای سبد خانوار برای تمام 31 استان کشور تامین و ذخیره سازی شده است.

یزدانی گفت: دولت برای تامین سبد کالای خانوار در مرحله اول هفت هزارو 500 میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده است.

در این آیین یحیی نیکدل به عنوان رییس جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی معرفی و از خدمات سیدمحمدابراهیم حسینی رییس سابق قدردانی شد./ش

برچسب ها: فعالیت ، واحد ، تولیدی ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.