مدير عامل سازمان بنادر و دريانوردي گفت : اين سازمان آمادگي دارد با تمام وجود و امکانات از سرمايه گذاري بخش خصوصي در بنادر در جهت پيشبرد سياست هاي اقتصادي کشور حمايت کند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اطلاع رساني جامعه دريايي ايران (مانا) ، محمد سعيد نژاد در جمع فعالان بخش خصوصي، مديران و معاونان سازمان بنادر تأکيد کرد : افق پيشرو روشن است و سياست هاي دولت يازدهم نويد اين را مي دهد که در آينده نزديک شاهد تحولات جدي در وضع اقتصادي کشور باشيم. 

وي با اشاره به اينکه در پيشاني اين فعاليت هاي اقتصادي، بنادر کشور قرار دارد، اضافه کرد : بايد قدر اين فرصت ها را بدانيم و با هماهنگي و تدابير لازم در رقابت منطقه اي تنگاتنگ وارد ميدان شويم. 

سعيدنژاد همچنين تأکيد کرد : بايد به بنادر با ديد رقابت منطقه اي نگاه کنيم و زماني موفق خواهيم شد که بتوانيم «بنادر هاب» داشته باشيم و از همه امکانات تحت اختيار در بخش حمل و نقل کشور اعم از بندر، جاده، ريل و دريا، در رقابت تنگاتنگ منطقه اي با ساير کشورها استفاده کنيم. 

سعيدنژاد با اعلام اينکه سازمان بنادر دو بخش معاونت دريايي و بندري مأموريت ها و مسئوليت بسيار مهمي بر عهده دارد ، گفت : در بخش دريايي که بخش حاکميتي دولت قرار دارد، مأموريت سازمان بنادر بايد شفاف تر و برجسته تر نشان داده شود. 

به گفته سعيدنژاد، بخش معاونت بندري وظيفه اصلي ارتباط و تعامل با مردم را براي ارائه خدمات مطلوب دارد.

معاون وزير راه و شهرسازي اضافه کرد : تفاهم و تعامل با بخش خصوصي از اولويت هاي سازمان بنادر در بخش معاونت بندري قلمداد مي شود، تعاملي که در آن‌ هم روابط شفاف و روشن باشد و هم منافع دو طرف به خوبي تبيين و تعيين شده باشد و بتوانند در چارچوب آن روابط تبيين شده به حقوق خودشان برسند. 

مدير عامل سازمان بنادر با بيان اينکه کارکنان بخش معاونت بندري از ويژگي تعامل مثبت و رعايت حقوق دوطرف ناشي از چارچوب هاي قانوني برخوردارند ، اضافه کرد : ما در چارچوب سياست هاي کلان نظام ، چاره اي جز اين نداريم که از توان سرمايه گذاران بخش خصوصي استفاده بهينه کنيم. 

سعيدنژاد گفت : استفاده بهينه از توان و قابليت هاي بخش خصوصي سرمايه گذار، مستلزم سازه کارهايي مانند کاهش سطح ريسک ها، شفاف سازي روابط، استفاده از قوانين و مقررات و فراهم کردن شرايط حضور بخش خصوصي و مردم است. 

سعيدنژاد با بيان اينکه بروز چالش در ابتداي تعامل با بخش خصوصي امري طبيعي و ذاتي است، تأکيد کرد: به نظر مي رسد در دولت يازدهم به جهت عشق و علاقه در دو بخش خصوصي و دولتي جهت ساختن کشور، روابط و تعامل با سرمايه گذاران با کمترين تنشي همراه بوده است. 

معاون وزير راه و شهرسازي با اعلام اينکه در حال حاضر در شرايط جهش اقتصادي هستيم ، گفت : با پشت سر گذاشتن دوران شکل گيري اوليه و دوره بلوغ فعاليت هاي سرمايه گذاري، هم اکنون در دوره جهش اقتصادي قرار داريم که بايد علي القاعده با قدرت، شجاعت و سرعت بيشتري کارها ادامه پيدا کند.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار