وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر توسعه حمل و نقل ترکیبی در کشور گفت: دنیا می‌تواند بر روی ترانزیت ایمن و قوی ایران حساب کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، آخوندی وزیر راه و شهرسازی در صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: رگ حیاتی تجارت ایران و تمامی‌ کشورهای جهان دسترسی آسان به آب‌های ازاد است.

وی افزود: ایران در بهترین و استراتژیک‌ترین نقطه جهان به لحاظ دسترسی به آب‌های آزاد قرار دارد.
 
وی با اشاره به اینکه امکانات گسترده‌ای برای توسعه تجارت از طریق آب‌های آزاد در اختیار داریم اظهار داشت: هم اکنون ایران برنامه‌های گسترده‌ای برای توسعه پسکرانه‌‌ها در دست انجام دارد و تمامی‌ برنامه‌هایی که برای توسعه پسکرانه‌ها در بندر امام خمینی انجام دادیم در بنادر شهید رجایی، شهید بهشتی و چابهار نیز در حال انجام هستیم.

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر حمل و نقل ترکیبی گفت: درصددیم حمل و نقل ریلی را به حمل و نقل دریایی وصل کنیم تا از این طریق ترانزیت قدرتمند و خوبی را با استفاده از ریل جاده و دریا در ایران ایجاد کنیم.
 
وی ادامه داد: برای ترانزیت ایران با استفاده از حمل ونقل ترکیبی می‌تواند 2 معقوله امنیت و امکانات ترابری را به راحتی و سهولت در اختیار تمام صنعت گران و تجار جهانی قرار دهد.
 
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ایران می‌تواند در ایمنی و گسترش آن در بحث ترانزیت نقش مهمی را در جهان ایفا کند اظهار داشت: تمام کشورها می‌توانند روی ترانزیت کالا از طریق ایران حساب باز کنند و ما نیز می‌توانیم در این زمینه‌ با کشورهای دیگر تعامل خوبی داشته باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار