سرپرست و خواننده گروه "دست افشان" گفت: کنسرت این گروه ارکسترال ملی و محلی،در دو بخش موسیقی ملی و محلی برگزار می‌شود که در بخش ارکسترال ملی، برخی از کارهای فاخر دهه 40 تا 50، بازخوانی می‌شود.

"زهره عشقی"، سرپرست و خواننده گروه "دست افشان" در گفتگو با خبرنگار حوزه موسیقی باشگاه خبرنگاران گفت: گروه ارکسترال ملی و محلی "دست افشان"، یازدهم بهمن در دو نوبت 18 و 20:30 در سالن سوره حوزه هنری روی صحنه می‌رود.
 
وی اظهار داشت: این کنسرت در دو بخش موسیقی ملی و محلی برگزار می‌شود که در بخش ارکسترال ملی، برخی از کارهای فاخر دهه 40 تا 50، بازخوانی می‌شود.
 
وی تصریح کرد: کارهای ملی قدیمی، برای نخستین بار بازخوانی می‌شود که تصور می‌کنم با استقبال بسیاری از جانب مخاطبان روبه رو شود.
 
عشقی افزود: در بخش موسیقی محلی، نگاه جدیدی از لحاظ آوازی و کلاسیک به این نوع موسیقی داشته‌ایم چون من خواننده کلاسیک و علی چراغی خواننده سنتی است و رنگ آمیزی آوازی در عین همراهی با گروه که باعث تصویرگری موسیقی و شعر به نحوی هنرمندانه در کنار یکدیگر شده است.
 
وی اظهار داشت: یکی دیگر از شاخص‌های این کار، تلفیق سازهای غربی با سازهای ایرانی است و با توجه به تبحر و نگاه تنظیم کننده که خودش با موسیقی ایرانی، آشنایی دارد، و با توجه آثار، سعی در ارائه اجرایی ایرانی داریم.
 
وی گفت: در این کنسرت برای نخستین بار، شعر"بوی جوی مولیان" را با شعری از رودکی و آهنگسازی روح‌الله خالقی، با بهره‌گیری از گروه کر و ارکسترال اجرا می‌کنیم.
 
وی اظهار داشت: الان که جامعه جهانی روبه صنعتی شدن در حال حرکت است، باید نوعی از موسیقی با فضای طبیعی وجود داشته باشد که انسان را به دوران کودکی‌اش بازگرداند.
 
وی خاطر نشان کرد: در این کنسرت قطعه "مینیاتور" را که تصویرگر شاهنامه و ایران قدرتمند و بزرگ است را اجرا می‌کنیم و برای این اجرا، حدود هشت ماه با اعضای گروه تمرین داشته‌ایم.
 
گفتنی است؛ گروه "دست افشان" جمعه یازدهم بهمن در دو نوبت 18 و 21:30 در سالن سوره حوزه هنری روی صحنه می‌رود.
 
انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار