مشاوره کنگره آمریکا گفت: دولت آمریکا تمامی امکانات خود را به کار می گیرد تا بشار اسد را به کناره‌گیری از قدرت وادارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، "ولید فارس" مشاور کنگره  در گفتگو با شبکه تلویزیونی العربیه گفت: نقش علنی، رسمی و دیپلماتیک آمریکا در امور سوریه این است که از رسیدن تمامی هیئت ها به ژنو و قرار گرفتن آن ها بر سر میز مذاکره و آغاز گفتگوها اطمینان پیدا کند. 

وی ادامه داد: بر اساس آنچه دولت آمریکا اعلام کرده است فرایند مذاکرات، عملیاتی انتقالی برای تشکیل یک نظام جدید است.

ولید فارس خاطرنشان کرد: آنچه هم اکنون ما در واشنگتن به آن رسیده ایم این است که نظام سوریه و مخالفان سوری مصمم هستند که در مذاکرات باقی بمانند. آن ها نمی خواهند مذاکرات را به شکست بکشانند.

مشاور کنگره آمریکا تاکید کرد: مشکل اینجاست که رئیس جمهور آمریکا از مدت ها پیش اعلام کرده بود که پایان ساز و کارهای ارائه شده برای حل بحران سوریه باید با کناره گیری بشار اسد از قدرت همراه باشد. این سیاست آمریکایی هاست و باید اجرا شود. اما کنار رفتن رئیس جمهور سوریه از قدرت یا از طریق سرنگونی نظام یا از طریق توافق میان نظام و مخالفان بر سر یک دولت انتقالی صورت می گیرد. آمریکا روی این مساله حساب باز کرده است در نتیجه تمامی امکانات خود را از طریق کارشناسان، دیپلمات ها، سازمان های اطلاعاتی و تمامی رابط هایی که با روسیه دارد بکار می گیرد تا بشار اسد را قانع کند که فرایند انتقال قدرت را آغاز   و در برابر آن برخی تضمین های مطلوب را دریافت کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار