مشاور گروه پارلماني مبارزه با تروريسم در کنگره آمريکا درباره گفتگوي تلفني جان کري وزير امور خارجه آمريکا با وليد معلم همتاي سوري خود تصريح کرد که اين تماسي تلفني به معناي اين است که يک تحول سياسي جديد در سوريه در آستانه رخ دادن است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني بي بي سي عربي؛ " وليد فارس" با اعلام اين مطلب افزود : به نظر من تحولات سياسي را مي توان در دو بعد خلاصه کرد يکي حرکت ناوگان آمريکا به سمت سواحل شرقي درياي مديترانه و ديگري برگزاري نشست با مسئولان نظامي اردن حکايت از  تحولات سياسي در سوريه دارد. وي تصريح کرد که قبل از اينکه تحرکي صورت گيرد اين آخرين فرصت براي نظام سوريه است.
وي در ادامه اين مطلب افزود : ما مي دانيم که قبلا نيز تماس هاي غير علني با نظام سوريه در جريان بوده است اما علني کردن گفتگوي تلفني جان کري با وليد معلم به معناي پيامي به رهبران سوريه است که واشنگتن اقدامات علني را اتخاذ کرده است يا موفق به گرفتن جواب مستقيم از نظام سوريه مي شود يا اينکه يک روش ديگري را اتخاذ خواهد کرد بنابراين مسئول مستقيم آن نظام سوريه است نه واشنگتن.
وي خاطر نشان کرد ، جان کري همچنين با وزراي امور خارجه عربستان سعودي،اردن و ترکيه نيز تماس داشته است بنابراين من معتقدم تمام اينها پيامهاي مستقيم به رهبران سوريه و هم پيمان آن روسيه است.
وي در پاسخ به پرسشي درباره اينکه اگر مشخص شود مخالفان از سلاح شيميايي استفاده کردند يا عکس اين موضوع اثبات شود واکنش آمريکا چه خواهد بود، افزود: در گذشته نيز شکايت هايي درباره استفاده از تسليحات شيميايي در سوريه به سازمان ملل ارائه شده بود اما واشنگتن هيچ تحرکي نشان نداد زيرا نتوانست اطلاعات موثقي در اين باره بدست آورد ، اما اين بار دستگاههاي اطلاعاتي آمريکا به اطلاعاتي دست پيدا کردند .
برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار