مشاور کنگره آمريکا در امور کشورهاي اسلامي و منطقه خاورميانه گفت پاکستان براي پايان دادن به حملات پهپادهاي آمريکايي به دنبال توافقي با واشنگتن براي رهبري عمليات عليه پاکستان است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني فرانس24، وليد فارس مشاورکنگره آمريکا گفت  کشته شدن حکيم الله محسود از نظر آمريکا  بخشي از جنگ مستمر با طالبان به شمار مي رود. گروههاي جهادي به تدريج آمريکا را  هدف قرار داده اند. حکيم الله محسود نه تنها در خاک پاکستان مسئول عمليات ضد آمريکايي بود بلکه با گروههاي افراطي در آمريکا نيز در تماس بود.

وي ادامه داد مذاکراتي بين دولت جديد پاکستان و دولت اوباما درباره اين احتمال  آغاز شده است تا پاکستان خود عمليات عليه طالبان را رهبري کندو حملات پهپادهاي آمريکا متوقف شود اما اين مذاکرات هنوز به نتيجه نرسيده است. اما پرسشهاي زيادي در واشنگتن درباره زمان حمله به حکيم الله محسود رهبر طالبان پاکستان  مطرح است. چرا اين حمله در اين برهه زماني صورت گرفته است؟ آمريکا آماده حمله به بسياري از اهداف جهادي است . چند هفته پيش آمريکا عمليات ديگري را در ليبي پيش برده بود. آيا کشتن رهبر طالبان پاکستان به دلايل  سياسي صورت گرفته است يا به دلايل راهبردي ؟ هنوز اين مسئله مشخص نيست اما در هر صورت اين نخستين بار نيست که آمريکا نيروهاي جهادي را در پاکستان هدف قرار مي دهد. همچنين اين نخستين بار نيست که دولت پاکستان از وخامت روابط با آمريکا صحبت مي کند. مشکل اصلي واقعي، فعاليت طالبان است. اگر دولت پاکستان حمله اي گسترده را آغاز کند و به  آمريکا کمک کند و حتي به تنهايي بدون کمک آمريکا به نابودي نيروهاي تروريستي روي آورد، بعيد است که کار واشنگتن دشوارتر از قبل شود. 


 انتهاي پيام/ 
برچسب ها: ولید فارس ، آمریکا ، پهپاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار