سازمانها و نهادهای حقوق بشر اروپایی از اقدامات و برنامه های مخالفان بحرینی برای برون رفت از بحران سیاسی بحرین حمایت کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی اللؤلؤه ؛ سفر هیئت مخالفان بحرینی به کشورهای اروپایی برای بیان دیدگاه های خود در فرانسه پایان یافت.

هیئت مخالفان بحرینی با شعار «دستیابی به حق ملت بحرین مبنی بر دموکراسی و مشارکت سیاسی» به عنوان پیام خود به نهادهای و سازمانهای حقوق بشر اروپایی تلاش کرد دیدگاه های خود را در این باره توضیح دهد.

برخی طرف های شرکت کننده در این هیئت گفته اند در این دیدارها، اروپایی ها با واقعیت بحرانی بودن فضای سیاسی و حقوق بشری بحرین آشنا شدند.

همچنین سازمانهای اروپایی در جریان طرح گفتگوی ملی بحرین پیشنهادی سلمان بن حمد آل خلیفه ولیعهد بحرین که پدرش پادشاه این کشور وی را مأمور آن کرده است قرار گرفتند.

عبدالجلیل خلیل رئیس فراکسیون مستعفی جمعیت الوفاق در پارلمان بحرین در این باره گفت: ما دیدگاه های خود را در خصوص حل و فصل بحران بحرین که بتواند خواسته های ملت این کشور را برآورده کند به اروپایی ها منتقل کردیم.

از سوی دیگر عبدالنبی سلمان دبیر کل جمعیت تریبون دموکراتیک پیشروی بحرین و عضو هیئت مخالفان گفت: دولت بحرین باید برای سرعت بخشیدن به روند حل بحران سیاسی در این کشور موانع گذشته را بر طرف کند.

وی افزود: رژیم بحرین باید با جدیت اجرای اصلاحات را در این کشور پیگیری کند.در پایان رضی الموسوی معاون دبیر کل جمعیت «وعد» بحرین (مخالف دولت) درباره سفر هیئت مخالفان گفت: نهادهای حقوق بشر و سازمانهای بین المللی اروپایی از دیدگاه ها و نظرات مخالفان بحرینی در خصوص بحران سیاسی این کشور حمایت کردند.


انتهای پیام / 
برچسب ها: بحران ، طرح ، مخالف ، اروپا ، سازمان ، بحرین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار